Repül a világ első négyüléses elektromos gépe, a Taurus G4
Az ultralightokat és vitorlázógépeket gyártó szlovéniai Pipistrel csapata Oshkoshban készítette elő a szűzfelszállást, nem véletlenül: a különleges konstrukciót a wisconsini kisváros repterén néhány héttel ezelőtt tartott nagyszabású rendezvény, az Air Venture többszázezres közönségének mutatták be először – de még a földön. A gyári weboldal szerint hatalmas sikerrel: a 15 ezer(!) megjelent és kiállított gép közül a tíz legvonzóbb közé szavazták az izgalmas megjelenésű áram-madárkát a látogatók.
Majd ahogy a publikum elhagyta a repteret, és amint sikerült befejezni az ilyenkor elengedhetetlen, nagyon bonyolult és hosszadalmas papírmunkát, megtörténhetett az első repülés.
A bürokrácia egyrészt azért volt komoly akadály, mert először is törvényesen be kellett hozni a gépet az Egyesült Államokba, ahol pedig ennek a vadonatúj, akkor még nem is repült típusnak nem volt engedélye. A biztonsági előírások betartása pedig azért nem volt egyszerű, mert a lítium-polimer akkumulátorok bizonyos körülmények között tűzveszélyesek. Különösen nehéz volt megtalálni a helyszínen azt a biztosító társaságot, amely az ilyenkor ugyancsak elengedhetetlen garanciákat hajlandó volt nyújtani, sőt, ahhoz, hogy az Egyesült Államokban szállhasson fel először a gép, a berepülő pilóta is amerikai kellett, hogy legyen.
A kiállításon tapasztalt siker és a média hírverése azonban erősen besegített a bonyodalmak kibogozásába: sikerült teljesíteni a hatóság műszaki és biztonsági feltételeit, lett biztosító, és lett pilóta, Dave Morss, aki már csak azért is fontos figura, mert a konstrukció ősszel az ő közreműködésével száll versenybe a NASA Green Flight Challenge díjáért. Az oshkoshi repülőbarátok meg azzal segítették a szlovén csapatot, hogy hangárt biztosítottak és persze felszállópályát is a gurulóteszteknek majd az első startnak.
A Taurus G4 nevű elektromos négyszemélyes voltaképp két másik gép összeépítésével készült: a Taurus G2 kétüléses vitorlázók törzseit egy ötméteres centroplánnal, középrésszel fűzték össze, itt helyezték el az akkumulátorokat és az egyetlen motort, amely egy két méter átmérőjű légcsavart hajt meg, a gép teljes fesztávolsága 21,36 méter. A futók behúzhatók, ami jó siklószámot és alacsony légellenállást jelent, a konstruktőrök azonban csak kevés adatot hoztak nyilvánosságra. Annyit lehet tudni, hogy az elektromotor teljesítménye 145 kilowatt, az akkumulátorok súlya több mint 220 kiló, a gép utazósebessége 100 mérföld óránként, ebben a tartományban a Taurus G4 siklószáma (ami azt mutatja, hogy egy méternyi süllyedés mellett hány métert halad előre a gép) 30 felett van.