S1-Gard, az aláeséses balesetek ellen

Ács Attila   ·   2012.04.29. 16:00
busskydd

Sajnos hazánkban is több súlyos vagy akár halálos baleset történik abból adódóan, hogy az utas valamilyen módon a busz alá esik, majd a jármű áthajt rajta. Az S1-Gard névre keresztelt szerkezet ezek elkerülésére jelenthet megoldást.

A termék az Amerikai Egyesült Államokból származik, ott már több mint 25 ezer buszon használják. Európában elsőként a svéd Keolis társaság szerelt fel ilyen terelőelemet 100 stockholmi autóbuszára a közelmúltban.

S1-Gard egy stockholmi Scania OmniLink típusú csuklósbuszon<br>(fotó: Malte Månson AB)

A szerkezet tartóelemét négy csavarral lehet rögzíteni a hátsó kerekek előtt, erre kell oldalról ráhúzni a BASF által gyártott speciális műanyag védőelemet, majd két csavarral rögzíteni. A felszerelés és az esetleges csere tehát egyszerű, nem vesz sok időt igénybe.

Amerikában már 15 éve vannak használatban ilyen szerkezetek, és a tapasztalatok igen kedvezőek, Washingtonban például korábban évente átlagosan öt haláleset történt a busz alá esés következtében, de az S1-Gard bevezetésével ezt nullára redukálták.

Ezt a látványt valószínűleg senki nem szeretné élesben átélni, de a jobb oldali esetben jó esély van a megmenekülésre<br>(fotó: Malte Månson AB)

A cég által készített demonstárciós videók itt tekinthetők meg.

Kapcsolódó hírek

Vasút Közút Nagyvasút Autóbuszközlekedés

Szombattól július végéig karbantartják Rákosrendezőt, jelentősen változik a közlekedés az esztergomi, a szobi és a veresegyházi vonalakon

MÁV/iho   ·   2025.06.21. 08:00

A vonatok fővárosi végállomását a Nyugati pályaudvarról külső állomásokra helyezik át: az esztergomi vonatok Angyalföldig, a szobi és a veresegyházi vonal járatai Rákospalota-Újpestig közlekednek. Pótlóbuszok helyett a sűrűbb helyközi buszjáratokat és a BKK járatait lehet majd igénybe venni.