Sepsiszentgyörgy: kész...

Biszak Ábel   ·   2014.04.09. 19:00
kicsiallomas

Az 1975-ös utolsó nagy rekonstrukció és villamosítás óta nem történt lényegesebb munkálat az állomáson, kivéve az 1989-es fordulat után a szocialista jelszavak lemeszelését. Azóta az épület állapota napról napra romlott, az utasforgalom egyre csökkent.

2011-ben végre jött a várva várt fordulat, a felújítás megkezdődött. Most, 2014-ben közel háromévnyi munkaterület-kerülgetés és millió konténerből vásárolt vonatjegy után kijelenthetjük (bár fenntartásokkal), hogy kész lett a sepsiszentgyörgyi vasútállomás. Igaz, ez kicsit a sepsi narancs lett. Fura, hiányos, nem épp olyan, mint Nyugaton, de a miénk. A négy vágányból három lett, a peronok aluljárón át közelíthetők meg. Az épületben egy kávézó is helyett kapott, a mosdók ugyanide költöztek vissza. A jövőben várhatóan újra lesz poggyászmegőrző is. A vonatok érkezési-indulási időpontjait egy elektronikus kijelzőről tudhatjuk meg, amelyeket a peronokon is megtalálunk. Sajnos, Romániára jellemző módon a beruházás hemzseg a gyenge pontoktól, ezekből (de nem csak ezekből) válogattunk össze egy galériát, nézzék meg Önök is!

Mindenhol ilyen peronoknak kellene lenniük... </br> (Fotók: a szerző)

* * *

Indóház Online - Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Vasút Nagyvasút

Elmarad Romániában a dízelreneszánsz

iho/vasút   ·   2025.10.03. 09:00

A CFR Călători hónapok óta nem fizette ki a villamos üzemű járművei által elhasznált vontatási áram díját, ezért a vasúti áramszolgáltató Electrificare CFR úgy döntött: október 7-étől nem engedi közlekedni a villamosmozdonyokat és -motorvonatokat. A vasúttársaság végül kegyelmet kapott.

Vasút Nagyvasút

Mozgolódás Szabadkán

iho/vasút   ·   2025.09.25. 12:00

Szokóval és Flirtökkel is tesztelik a már hónapokkal ezelőtt elkészült, Szabadka és Újvidék közötti, kétvágányúsított vasútvonalat.