Start-stop rendszerre váltana a Green Cargo is

iho   ·   2014.10.21. 11:15
400px_green_cargo

A Green Cargo először egy Td-sorozatú dízelmozdonyon teszteli a kanadai gyártó rendszerét. A vasúttársaság a motorok kevesebb ideig tartó járatásától kisebb üzemanyag-fogyasztást és alacsonyabb emissziós értékeket vár – írja a Global Rail News.

A svéd Green Cargo először egy Td-sorozatú dízelmozdonyon próbálja ki a Bombardier start-stop rendszerét, megfelelő eredmények esetén a maradék hatvanegy mozdonyt is felszerelik a környezetkímélő technológiával<br>(fotó: Green Cargo)

A Green Cargo hatvankét Td-sorozatú dízelgéppel rendelkezik. Az egy vezetőfülkés mozdonyok nem éppen újak, 1968 és 1987 között gyártották őket még T44-es sorozatként, azonban 2007 és 2011 között remotorizáción estek át: az MTU 4000-es sorozatú erőforrásai kerültek az eredeti dízelmotorok helyére. A vasúttársaság számításai szerint a „szívtranszplantáció” által tizenöt évvel lehet hosszabb a járművek tervezett élettartama, ráadásul húsz százalékkal kevesebb gázolajat fogyasztanak, valamint az üvegházhatású gáz-kibocsátásuk is hetvenöt százalékkal alacsonyabb. Ezt a start-stop rendszer még tovább javíthatja.

A Green Cargo téli és nyári körülmények között is tesztelni fogja a Bombardier rendszerét, az eredmények tükrében írhatják alá a megrendelést a teljes mozdonysorozathoz – adja hírül az International Railway Journal. Angliában a DB Schenker már döntött: kilencven Class 66-osába szerelte be a rendszert.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Vasút Nagyvasút

A szeptemberi becsöngetésre elkészül a Nyugati

iho/vasút   ·   2021.04.17. 09:00

A pályaudvar vágánycsarnokát fedő új tetőszerkezet befejezését követően, hamarosan a pénztárcsarnok épületének külső állványozásával is elkészülnek a szakemberek, valamint megkezdődött a gyorsétterem feletti tető felújítása is.