Bővítik a szolgáltatást a szegedi vonalon
Meghosszabbított üzemidővel, októbertől kora reggeltől estig egész nap órás ütemben közlekednek az intercityk, és elérhető lesz a fedélzeti vendéglátás is.
Egy órával meghosszabbodik az intercityk üzemideje: Szegedről 20:45-kor, Budapest Nyugati pályaudvarról pedig 20:53-kor is indul IC október 1-jétől minden nap, így Szeged, Szatymaz, Kistelek, Kiskunfélegyháza, Kecskemét, Nagykőrös, Cegléd utasainak, és a vasútvillamost igénybe véve a hódmezővásárhelyi és algyői utasoknak is minden nap kora reggeltől késő estig óránként rendelkezésre áll az IC szolgáltatás. Az üzemidő-bővítés tehát azt jelenti, hogy akár Szegedre akár Budapestre is meg lehet érkezni este 11 után.
Idén az első nyolc hónapban 1,9 millió utast regisztráltunk az ezen a vonalon járó, IC és gyorsvonati szolgáltatást is nyújtó a járatokon, ugyanannyit, mint 2019-ben, tehát a pandémia miatt elmaradt utasok visszatértek, és dinamikusan bővül az utasszám: október 1-jétől a szegedi vonal valamennyi távolsági vonatában lesz bisztrószakasz és az 1. osztálynál is kényelmesebb prémium fülke is. Az új első osztályú kocsik minden ülésében lehet telefont vagy számítógépet is tölteni.
A vonatokba bekerülnek a klimatizált, korszerű utastájékoztatással fölszerelt, vadonatúj, többcélú 1. osztályú IC+-kocsik. Ezek a hazai gyártmányú, a MÁV-csoporton belül készülő kocsik az átlagosnál jobb szolgáltatásra vágyó utasok igényeinek kívánnak megfelelni, a már említett bisztrón és a különlegesen nagy teret, állítható üléseket és szabályozható világítást is kínáló prémium fülkéken kívül termes 1. osztályú helyeket és ugyancsak 1. osztályú, csendes fülkéket is tartalmaznak. Az első osztályú kocsik a negyven év fölötti, Rába gyártmányú komfortkocsikat váltják ki – azoknak ma már múzeumban a helye, és néhány búcsú nosztalgiamenet után a Közlekedési Múzeumba is kerül belőlük.
Azokon a járatokon, pénteken és vasárnap, ahol előreláthatóan nagyobb igény lesz az 1. osztályra, mint az IC+-kocsi 27+8 helye, lesz egy hagyományos 1. osztályú kocsi is. A gyorsvonati rész továbbra is felújított, kerékpárszállításra is alkalmas kocsikból áll majd. Az új, 1. osztályú IC+-kocsik fokozatosan állnak forgalomba, már lehet velük találkozni mától, október 1-jétől minden szegedi IC-ben benne lesznek, és ugyancsak október 1-jétől működnek a bisztrók, a prémiumhelyek különdíját is akkortól kell megfizetni, addig 1. osztályú jeggyel ki lehet próbálni ezeket..
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!