Szeptember 18-án szállt fel az első új Zeppelin
A Zeppelinnek nevezett léghajót több mint száz éve Ferdinand Graf von Zeppelin fejlesztette ki, Hindenburg névre keresztelt léghajója 1937-ben tűnt el végleg az égről, amikor lezuhant.
1997. szeptember 18-án azonban ismét felszállt Friedrichshafen fölé, persze modern technológiával, amely a svájci Wattwilban székelő Hedinger Flugzeug-Aggregate AG. cég érdeme. Az esemény nemcsak Németországban, de egész Európában nagy figyelmet keltett. Nagy érdeklődés vette körül a wattwileri Ernst Hedingert is a 75 méter hosszú, ezüstszínű léghajó felbocsátása napján. Cége fejlesztette ki a modern léghajó áramellátását. „Nem volt könnyű feladat” – mondta akkor.
A Zeppelin NT azóta két testvért is kapott, amelyek az elsővel ellentétben utasrepültetésre kaptak engedélyt. Ezeken is a Hedinger-féle AC-generátorok gondoskodnak a zavartalan áramellátásról; a cég ilyen aggregátokkal, generátorokkal egész Európa légi közlekedésében szerepet játszik.
Ferdinand Graf von Zeppelin – 1838–1917 – a lovagok tábornoka volt, diplomata és a léghajózás úttörője. 1890-től szorgoskodott a léghajók kifejlesztésével. 1900 és 1938 között tervei alapján mintegy 119 Zeppelint építettek. Az első léghajója 1900. július 2-án szállt fel Friedrichshafenben. Legsikeresebb léghajója az LZ 127 „Graf Zeppelin” volt. Ez 1929 októberében indult el világutazásra készülve Friedrichshafen–New York–Tokio–Los Angeles–Friedrichshafen útitervvel. A léghajó mintegy 590-szer emelkedett fel és 1,7 millió kilométert tett meg.
A Zeppelin NT ma is él, repül.