Szergej, a műszíves

Jermann Kálmán   ·   2015.10.05. 11:15
00kicsi

Mint sok más magyar vonatkozású, és csak nálunk használatos vasútmodell, a remot Szergej sem szerepel a gyártók szortimentjében. Kisszériás gyártókban, átalakítókban bízhatnak azok, akik nem tudják nélkülözni a kívül-belül megújult M62-est. Esetünkben a mostanság a Bzmot-jairól ismert Koszti Tamás korai munkáiból megmaradt, még ó-Gützold alvázra készült műgyanta mozdonyszekrény szükséges alkatrészeit építette be egy jó barát a német márka újabb, modern hajtásra való kasznijába. Ezek után festette és feliratozta – ez volt a munka érdemi része. A tulajdonosnak nem maradt más, csak a Csíkos műhelyből származó, eredeti gépről rögzített anyagot tartalmazó Tran hangdekóder beszerelése, és a kész modell vonatba sorozása.

A fűtőberendezés nélküli M62-esek főleg tehervonatokon láthatók, de a nyáron személyszerelvényre is bátran rátehetők. És bár az eredeti, kétütemű dízelmotorral épített Szergejek kövér koromfelhőjére a remotok nem képesek, így is tekintélyes gépek, nagy vonóerővel, egészséges hanggal. Az újabb Gützold-modell ehhez jó alany, hatalmas tömege miatt jókora vonatot elhúzhat.

A következő kisfilmben egyáltalán nincs kihasználva képességük, rövid ablakos és gabonás szerelvényt kaptak. De persze ezt a feladatot sem veszik félvállról, ez kiderül a videóból.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek