Szergej-ünnep a terepasztalon
Az első MÁV M62-es visszakapta a csíkos gúnyáját, abban tündökölt pár esztendőt. Aztán egyre kevésbé csillogott, hisz kíméletes nosztalgiafeladatok helyett járta az országot, itt kitolózott, ott tehervonatot vonszolt, amott csak verte az eső, perzselte a nap. Szép bordó festése a végére annyira megkopott, hogy Dombóvárra vitték – most, hogy félkészen újból előkerült az ötvenedik születésnapja megünneplésére, úgy tűnik, jórészt csak tárolni.
1:87-es modellben 001-es nem készült. De van alap, amit csak át kell számozni, és csíkos Szergejként járatható. Ez a konkrét példány egy újabb, modern Gützold, M62 194-esként hagyta el az üzemet. Hatalmas a tömege, csendes a futása. Ami kifogásolható, az a teljesen indokolatlan négy tapadógyűrűs kerék, csak rontja az áramszedését, miközben a vontatási tulajdonságait felesleges tovább javítani. A benne lévő hangdekóder hazai produktum, a Digitoolstól származik. „Nagy tüzelőanyag-fogyasztása” miatt mellékszerep jut neki ezen az asztalon, napi egy személyvonatpárt visz forda szerint, és néha teherezik is.
E rövid filmben kurta szerelvényével megérkezik a végállomásra, körüljárja, és a másik végén rácsatol. A jellegzetes Szergej-sivításon kívül a kétféle kürt és egy állomási bemondás is hallható.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!
Utazzon velünk!
Az első világháborús olasz front déli szakaszát felkereső Isonzó Expressz emlékvonatra jelentkezzen a MÁV Nosztalgia Kft.-nél!