Szuhojok helyett Szuhojok: orosz megarendelés

iho/repülés   ·   2012.03.01. 20:00
nyito

A szerződést az orosz védelmi miniszter, Anatolij Serdokuv és a Szuhoj elnök-vezérigazgatója, Igor Azar látta el kézjegyével. A repülőgépek sorozatgyártását a Cskalov repülőgépgyárban, Novoszibirszkben végzik majd. A Szuhoj előző, 208-as orosz állami megrendelése még csak 32 gépre szólt, melyből eddig tizet szállítottak le.

A Szu-34-es lesz az Orosz Légierő standard támadógépe 2020-ra <br>(fotó: Vitalij V. Kuzmin, vitalykuzmin.net)

Anatolij Serdukov kiemelte: ez a megrendelés az egyik legnagyobb volumenű, amelyik a 2010-2020. közöttre meghirdetett fegyverkezési és modernizációs program keretein belül történik. A megrendelés segítségével végrehajtható a Szu-24 Fencer támadó repülőgépek kivonása. Ez lassan igen aktuálissá is válik, hiszen csak az elmúl négy hónapban három gép zuhant le. A típusra a legutóbbi, február 13-i baleset után (ahol a pilóta és a fegyveroperátor/navigátor is szerencsésen katapultált) felszállási tilalmat mondtak ki, melyet február 28-án csak részlegesen oldottak fel. A két előző baleset 2011. októberében és decemberében történt.

Az öreg Szu-24-esek lassan búcsúznak (fotó: Vitalij V. Kuzmin, vitalykuzmin.net)

A február 15-én bejelentett tervek szerint a Szu-24-eseket 2020-ra teljesen felváltja majd a Szu-34-es típus. A szintén egymás mellett elhelyezett pilótával és fegyveroperátorral repülő, jellegzetesen izgalmas orrkialakítású gép hivatalos állami tesztrepülései 2011. szeptemberében fejeződtek be. A vizsgálatok megfelelőnek ítélték a gépet, így a SZu-34-es hadrendbe állhatott.

Kapcsolódó hírek

Repülés Légiközlekedés

KLM: százötven nyári célállomás

iho/repülés   ·   2024.03.10. 12:00

A holland királyi légitársaság a nyári menetrendi időszakban hét százalékkal több ülőhelyet kínál az elmúlt év azonos időszakához képest, így a felkínált kapacitás minimálisan marad csak el az eddigi rekordot jelentő 2019-es szinthez képest.