Születésnap ünnepelt nélkül
Még a Kiegyezés és a főváros egyesítése előtt indult meg Pesten a kötöttpályás városi közlekedés. A Károly kaszárnyától (ma Madách vagy Deák térnek neveznénk ezt a végállomást) Újpestig közlekedő „lóvonatú vaspályát” 1866. augusztus 1-jén adták át, az utasok a következő napon vehették birtokukba.
A százötvenedik évfordulón sajnos egyedül a lóvasút nem képviselteti majd magát: a jelenleg forgalomban levő legrégebbi (Ganz csuklós) és legújabb (CAF) villamosok mellett Bengáli, tanulókocsik és lórét vontató Muki felvonulása várható – kizárólag lóvasutat nem láthatunk.
Július 30-án, szombaton délelőtt tizenegykor indul a menet a Nagykörúton. A felvonuló járművekkel ebben az időszakban díjmentesen lehet utazni, de a nagykörúton haladó nosztalgiavillamosok csak a két végállomáson állnak meg, fel- és leszállni csak ezekben a megállókban lehet. A tehermozdony, a Bengáli- és a két tanulóvillamos nem szállít utasokat. A menetben résztvevő CAF villamosra kizárólag a 4-es villamos megállóiban lehet felszállni.
A felvonuló járművek a program végén – 12:00 és 13:45 között – folyamatosan érkeznek meg a Bécsi út/Vörösvári út végállomásra, ahol 20-30 percig kívül-belül megtekinthetőek lesznek.
A részletes menetrend PDF formátumban a BKV honlapján olvasható.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!