Szupervendég Ferihegyen
A gép az Aeroflot színeiben teljesítette a SU153 Moszkva–Budapest járatot, Seremetyevóról indulva, 19.20-kor érkezve Lisztferihegyre. A Szuhoj SuperJet 100-95B visszafelé a tervek szerint 23.35-kor indul, a SU154-es járatot repülve.
Az elsősorban vadászbombázó repülőgépeiről, a világ egyik legszebb vadászgépcsaládjának tartott Szu–27/30/35 Flankerekről ismert orosz gyártó első, a polgári légi közlekedés piacát megcélzó, komolyabb próbálkozása a SuperJet. Persze elsősorban hazai megrendelésekre számítanak, hiszen a típussal az elöregedett és az utóbbi években számos katasztrófával rossz hírnévre és letiltásokra szert tett Tupoljev Tu–134-eseket és a Jakovlev Jak–40/42-eseket lehet lecserélni – nyugati vetélytársainál olcsóbban. Legalábbis a gyártó szerint: a szaksajtóban viszont olyan, hivatalosan nem cáfolt vagy megerősített értesülések keringenek, hogy a két PowerJet SaM146 hajtómű igen torkos, a Boeing 737-800-as fogyasztását is elérik. Márpedig a két gép között azért egy nagyságnyi méretkülönbség adódik s így az üzemeltetés bizony költségesebb nyugati vetélytársainál.
Az első és turistaosztályra berendezett SuperJet jellemzően 86 utast szállíthat, s ezzel a Bombardier CRJ900/1000-esek, az Embraer E–175/190-esek méretében kereshet piaci sikereket. A 204 megrendelés döntő többsége – nem meglepő módon – Oroszországból és a volt szovjet tagköztársaságokból, illetve az ázsiai térségből érkezett. Nyugat-Európában egyelőre csak az olasz Blue Panorama Airlines 8 gépes vásárlása említhető, emellett az amerikai Willis Lease Finance lízingtársaság 6 gépe jelent kivételt. A típus elterjedését egyelőre nehezíti a nyugat-európai és amerikai javítóbázis-hálózat hiánya, illetve a sokszor nehezen működő orosz alkatrész-utánpótlás.
A típus nemzetközi forgalmazásáért felelős, Alenia Aeronautica (51 százalékos részesedés) és a Szuhoj (49 százalékos tulajdon) alkotta SuperJet International reményei szerint a típus Oroszországon kívül először Latin-Amerikában érhet el exportsikereket: itt a helyi pálya előnyét élvező brazil Embraer ellen kívánnak csatába indulni. Az orosz gyártó szerint a 100 üléses gépek piacának 10 százaléka esik majd a kontinensre a következő 20 év során, s így a mexikói Interjet 15 gépes plusz 5 opciós megrendelését hónapokon belül újabb megrendelés követheti. A mexikói vásárlás az első, megnövelt hatótávolságú 100-95LR változatra szóló megrendelés, mely csak turistaosztályos, 93 üléses elrendezésű lesz.
A Malév még 2009-ben, a párizsi légikiállításon jelentette be, hogy egymilliárd dollár értékben 15+15 Superjet 100-95-ös repülőgép megvásárlásán gondolkodik. Martin Gauss, a Malév akkori vezérigazgatója a regionális és középtávolságú járatokra szánta az új, orosz típust. Az ekkori elképzelések szerint az első hat gép még 2011-ben megérkezett volna a Malévhoz. Mint oly sok elképzelés, ez is meghiúsult, s így gyakorlatilag minimális az esélye annak, hogy a típus megjelenjen a Malév színeiben.
A gép káprázatos bemutatót repült az idei moszkvai MAKS-on: