Tavaszi Goldtimer-rajzás Budaörsön!
Honnan tudjuk, hogy tényleg elmúlt a tél? Hát onnan, hogy ismét kimehetünk Budaörsre és a friss zöld felett pedig ott repülnek kedvenc alapítványunk szervezésében kedvenc repülőgépeink... Ha kell, éppenséggel velünk a fedélzeten!
Vasárnap ismét légi és földi oldtimer-találkozó lesz a reptéren, a közös szervezők ismét a Goldtimer Alapítvány és a Rákosmente Oldtimer Egyesület, utóbbi gondoskodik a csodálatos csilivili földi látnivalókról.
Ami a légi részt illeti: miután túlesett a szokásos tavaszi ápoláson, ismét kipróbálhatjuk a régi idők csodálatos utasszállítóját, a Li-2-est. Finom repülés, meglepően csendes és kényelmes utastér: a régi aviatika eleganciája keveredik a mai nagygépekhez képes apró kétmotoros mégiscsak életszerűbb repülésével, a romantika garantált.
Aki még kisebb gépekre vágyik, joggal, hiszen a gép méretének csökkenésével egyenes arányban növekszik az élményszint, az válassza mondjuk a repülő varrógépet, a Po-2-est. A zöldre festett kétfedelű egészen olyan, mintha nem is a negyvenes-ötvenes évek, hanem a hőskor, a száz évvel ezelőtti repülés világa elevenedne fel. Nyitott ülés, az utas orra előtt kattog a varrógépszerű csillagmotor, még a szelepek járását is látni, és hogy mindez még érdekesebb legyen, ez a magyar föld felett repülő egyik leglassabb gép, különösen ha széllel szembe fordul és ha az a szél elég erős, még meg is tud állni a levegőben!
Kicsit korosabb de ugyancsak bájos kis gép a sárga Rubik-konstrukció, a Kánya. Könnyed és kecses, szinte érzékelni, milyen jól érzi magát a levegőben. Nagyobb darab repülésszeretők szánjanak kicsivel több időt a bepréselődésre a pilóta mellé, de ha már bent van az ember, nagyon élvezetes repülésben lehet része, ráadásul a kilátás csaknem olyan jó, mint a Podva nyitott fülkéjéből. És ha netán repül a Cimbora is, az az oldtimer-élmények netovábbja, hiszen nemcsak hogy nyitott a gép, de még motorja sincs, csak csendes suhogással repül a szintén Rubik-féle vitorlázógép, igaz, a siklószámától senki ne várjon mai csodákat.
Néhány fontos tudnivaló, amit Goldtimerék szedtek össze a nagyközönségnek: a belépés ingyenes, a repüléshez támogató jegy váltható. A reptér tömegközlekedéssel a Kelenföld vasútállomásról induló (4-es metró végállomása) 187-es vagy 87-es autóbusszal érhető el, a „Repülőgépes Szolgálat” megállónál kell leszállni. Budatétény Campona irányából a 287-es autóbusszal is elérhető a repülőtér, ugyanitt kell leszállni, mint ahogy Budaörsről a 287A jelű autóbuszról vagy a helyi ingyenes 288-as buszjáratról is.
Az autóval érkező vendégek Budapest irányából a 7-es főúton hajtsanak ki a városból, majd az Egérút felett elhaladva tartsanak jobbra. Itt tábla is jelzi a Budaörsi Repülőteret, amely mögött elhaladva, a MOL-kút utáni körforgalomból az első lehetőségnél kihajtva, körülbelül 20 méterre, jobb oldalon található kapun tudnak gépkocsival behajtani. Aki Budaörs (Tesco, Kika) irányból érkezik, a MOL körforgalom előtt balra hajthat be ezen a kapun a repülőtéren kialakított ingyenes parkolóba.
Külön repülőbemutató nem lesz, de a reptéren szokásos üzemnap van, tehát több légi járművet is láthatnak a vendégek fel- és leszállni. (Több sportrepülőklub is működik momentán Budaörsön.) Kutyát lehet behozni, de amit „termel”, azért a gazdi a felelős.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!
Utazzon velünk!
Az első világháborús olasz front déli szakaszát felkereső Isonzó Expressz emlékvonatra jelentkezzen a MÁV Nosztalgia Kft.-nél!