Teljes hülyeség – a Global Airlines közleményben reagált a jövőjével kapcsolatos találgatásokra

iho/repülés   ·   2025.06.04. 15:00
_glob_air_

Mottó: „Akármit is mondunk, azt később fel fogják használni ellenünk, ezért csak akkor fogunk bármit közölni, ha abban már biztosak lehetünk.”

A brit Airbus A380-as startup a légitársaságról lábrakapó hírek egy részét „teljes hülyeségnek” minősítette, és a jövőben „Mítoszrombolók” elnevezéssel tervezi útmutató összeállítását, hogy elejét vegye a félretájékoztatás terjedésének. „A közelmúltban látottak és olvasottak alapján arra következtethetünk. hogy egyesek a félrevezető találgatásokat tényként fogadják el. Kár, mert ez rendkívül megtévesztő, és a közönségünk kétségbe eshet amiatt, ami valójában teljes hülyeség” – fogalmazott a Global Airlines szóvivője.

James Asquith 2021-ben alapította a Global Airlines-t, azzal a céllal, hogy megoldást kínáljanak a légutasok rendszeres utazási frusztrációira, beleértve ebbe a gyakori késéseket, a járattörléseket, a poggyászproblémákat, a felszolgált étkek olykor gyatra minőségét és az ügyfélszolgálatok gyalázatos teljesítményét. A tervezetten négy szuperjumbót sem véletlenül választották a társaság zászlóshajóinak, a „modern ikont, amely ötvözi a modern technológiát az átgondolt, a világ legkényelmesebb utasterével”. Az egyenként 471 ülőhelyet kínáló, háromosztályos A380-asok beleillenek Asquith átfogó szolgáltatás-fejlesztési elképzeléseibe – minderről itt írtunk bővebben.

A közlemény arra a hírre válaszul született, miszerint a Global Airlines a jövőben a repülőgép-, személyzet-, karbantartási és biztosítási (ACMI) műveletekre összpontosít, és hogy egy szaúd-arábiai befektető révén kívén friss tőkéhez jutni. Márpedig az ACMI nem egyéb, mint légiközlekedésben létrejövő bérleti szerződések egyik típusa, amelynek során egy adott légitársaság repülőgépet bérel személyzettel, karbantartással és biztosítással egyetemben egy másiktól. Az igazság ezzel szemben az, hogy a Global Airlines nem tervezi, hogy rendszeresen más légitársaságoknak, illetve charterjáratokra adná bérbe óriásgépét, és ennek az sem mond ellen, hogy az első transzatlant járatát az a Hi Fly Malta üzemeltette, amely néhány éve már megpróbálkozott ezzel a modellel. Ellenben eltökélt célja, hogy rendszeres menetrend szerinti járatokat indító légitársasággá váljon, elismerve azt is, hogy addig azért rengeteg a teendőjük.

A Global május 15-i első kereskedelmi transzatlanti, Glasgow–New York JFK repülését követően kritika érte a járaton utazók alacsony számát, a közleményből azonban kiderül, soha nem tervezték azt, hogy első alkalommal telt házzal repüljenek. „Nem ezen volt a hangsúly, hanem azon, hogy rátaláljunk a közönségünkre. Tesztelni akartuk a szolgáltatásainkat – ha több utasunk lett volna, soha nem nyílt volna lehetőségünk minden olyan szolgáltatási elemet kipróbálni, amit szerettünk volna” – szól a közlemény, amiben a Global Airlines önkritikusan azt is megfogalmazta, hogy a kommunikáció terén a jövőben igyekeznek majd visszafogni magukat: „Akármit is mondunk, azt később fel fogják használni ellenünk, ezért csak akkor fogunk bármit közölni, ha abban már biztosak lehetünk.”

 

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek