Több automata rendszert és gördülékenyebb biztonsági átvilágítást akarunk
A montreali székhelyű, mintegy kétszáz légitársaságot tömörítő kereskedelmi szervezet közleménye szerint a felmérésükben 11 ezer utast kérdeztek meg az utazással kapcsolatos elvárásaikról. Az eredmények azt mutatják, hogy a válaszoló utasok nyolcvankét százaléka szeretne okostelefonján is használható, biometrikus adatot tartalmazó digitális útlevelet, amelyet lehetőség szerint minden egyes reptéri ellenőrző ponton használhatnának. A biometrikus azonosítást az utasok hatvannégy százaléka már így is használja a repülőtereken – olvasható a kutatás eredményének kiértékelésében.
Az IATA ezzel kapcsolatban hangsúlyozta, hogy az utasok kívánalmának, vagyis a biometrikus adatokon alapuló egyazonosítós utazásnak már megvannak a technikai feltételei, a kormányoknak kell ezt a folyamatot tovább lendítenie. A kutatás rámutatott arra is, hogy az utasok egyre több mindent saját maguk szeretnének intézni a repülőtéren: hatvannyolc százalékuk saját maga állítaná elő a lehetőleg digitális poggyász szalagot és negyvennyolc százalékuk maga is adná fel egy önkiszolgáló pultnál. A beszállításnál az utasok hetvenkét százaléka szeretne önbeléptető kapukat.
Az utasok mindezek mellett a leginkább a valós idejű információt értékelnék a legjobban, a megkérdezettek nyolcvanöt százaléka nyilatkozott úgy, hogy jó lenne, ha a képesek lennének a járat státuszát folyamatosan nyomon követni, ötven százalékuk a feladott poggyászáról is pontosan tudni szeretné, hogy éppen hol van.
A legkevésbé az utasbiztonsági és határellenőrzésekkel voltak az utasok megelégedve, a leginkább a személyes tárgyakba való beavatkozástól, illetve az elektronika eszközök külön pakolásától lesznek idegesek.
* * *Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!