Tovább az Alföldön

iho/vasút   ·   2011.07.21. 17:38
00

A mára legendássá váló Alföld pálya első szakasza 2006-ban jelent meg, amikor a Budapest–Cegléd–Szeged vonal mellett eljutottunk többek között Szolnokra is (a hálózat kialakulásáról bővebben itt olvashatnak). A Budapest–Cegléd–Szolnok–Záhony vonal folytatása 2009 szentestéjén jelent meg Debrecenig, de Ákos már akkor ígérte, hogy a vonal eljut Nyíregyházáig és Záhonyig. Az Alföld legújabb részében Nyíregyházára jutunk el, illetve Békéscsaba felől Kötegyán állomásra, a záhonyi hosszabbítás később készülhet el.
A vonalak kiadása egyszerre várható, Ákos jelenleg a kötegyáni szakaszt építi. Nézzünk néhány képet Nyíregyháza környezetéből, amelyeket Rőfi Ákos bocsájtott rendelkezésünkre.

 

Zehony felől érkezünk, előtérben a rövid ideig párhuzamosan futó – 2009 óta szünetelő – Nyírvidéki kisvasút pályája látható

Az iparvágányok a lehetőségekhez mérten most is elkészültek

Balról Miskolc–Szerencs felől érkezik a 80c vonal

Nyíregyháza elérésével újabb fűtőházzal gazdagodik az Alföld

Megérkeztünk Nyíregyháza állomásra. A vonal, valamint a korábbi részeken található sebességkorlátozások aktualizálva lesznek

Bakterház és a váltókezelő autója is a helyén. Ákos ezúttal is figyelt a részletekre

Irány Debrecen. Az új rész megjelenéséről természetesen beszámolunk olvasóinknak

Kapcsolódó hírek

Vasút Nagyvasút

Életbe lépett az idei vasúti menetrend első komolyabb módosítása

MÁV/iho   ·   2025.05.14. 12:00

Május közepétől pénteken és vasárnap új expresszvonatok járnak a főváros és Pécs, Nyíregyháza/Záhony, továbbá Kazincbarcika között. Románia schengeni övezethez történt csatlakozásának köszönhetően a nemzetközi vonatok tartózkodási ideje lecsökken a nyírábrányi és a kötegyáni határállomásokon, Nagyszalonta pedig már napi hét vonatpárral is elérhető.