Tovább csúszik az A400M engedélyeztetése
A már sokadik csúszását összeszedő repülőgép típusengedélyét még néhány héttel ezelőtt is 2011. végére remélte a gyártó. A mostani bejelentés viszont fél éves késést jelent – igaz, hasonló, akár több éves csúszást szinte minden katonai és polgári típus összeszedett az elmúlt másfél évtizedben.
A most bejelentettek szerint többek között a repülés közbeni jegesedés vizsgálatához szükséges megfelelő időjárási viszonyok kivárása, illetve a TP400D turboprop hajtóművek problémái miatt elmaradt tesztrepülések pótlása okozzák a távolabbi céldátumot. Ennek ellenére az Airbus arra készül, hogy a Francia Légierő átveheti első, MSN007 gyári számú gépét 2013. márciusában. A repülőgép gyártása jelenleg már a végszerelési fázisban van.
Az A400M prototípusai 2011. december közepéig 859 felszállással 2554 repült órát gyűjtöttek már össze. A típus gyártási üteme 2015-re havi 2,5 gépre nő a tervek szerint. Ezzel együtt is meglehetősen gyengének ígérkezik a program pénzügyi eredménye, hiszen az exportkilátások meglehetősen gyengék.