Túl nagyra nőttek a hókristályok!

Zöldi Péter   ·   2018.12.15. 10:00
ho_kristaly_hokristaly_kislid

December tizenötödikére virradó éjszakán a hegységektől ölelt, sík, éppen ezért viszonylag sűrű vasúthálózattal ellátott, a földrajzban medenceként jelölt középeurópai területet is elérte végre a karácsonyi hangulat, a medence feltöltése megkezdődött. A lámpaoszlopokra aggatott, kétfázisú vágtázást imitáló led-rénszarvasok immár nem a szürke, sáros aszfalt felett hirdetik a szeretet és a fogyasztás ünnepének jövetelét, a talajra fehér lepel került.

A megemelkedő párafelhőkben szuperhideg vízcseppek képződtek, melyek erőnek erejével ellenálltak a fagy szorításának. Folyékony maradok, folyékony maradok – dalolták, de a hőmérséklet tovább süllyedt odafent. Mínusz tizennyolc és mínusz harmincöt fok között néhány vízmolekula az éj titkos sötétjében feladta a harcot és meghajtotta elektronok koronázta fejét a kékes trónon ülő fagykirály előtt. Megdermedtek, remélték, hogy az árulást nem veszik észre a többiek. De azok résen voltak, vélhetően nekik is elegük volt már a harcból. A példátlan önfeladást látván a didergő vízcsepphadsereg teljesen demoralizálódott, egyre többen ernyedtek dermedt mozdulatlanságba. A fagykirály a kezét dörzsölte, a trónterem kék szőnyegét elnehezült kristályok, a korábban élénk vízcseppek csontvázai szegélyezték. A fagykirály lesöpörte a halott anyagot a szőnyegről, azok pedig elindultak hosszú, ismeretlen útjukra, melyet ugyan a világ keletkezése óra végtelen sokszor megjártak, de vízként történő újjászületésük során újra és újra elfelejtették a tanulságot: csak váltóba ne! Csak biztberbe ne! Villanymozdony szellőzőnyílásába ne! Sehová sem, ahol vaskerekek gördülnek vassíneken!

A feledékenységnek bizony meglett az ára! A szombat munkanapként sehogyan sem akart elindulni azoknak, akik nem a vaskohó portásfülkéje melletti házban laknak. Az 5727-es személyvonat, mely Szolnok felől viszi a dolgozni vágyók tömegeit a hatvani nehézipari körzetbe, már hatvanhét perces késésnél tart. Az 519-es számú InterCity mostanában ér be a Keleti pályaudvarra Nyíregyháza felől, egyórás késéssel, remélhetőleg a keletis személyzet már megfelelő indokok birtokában van, melyekre hivatkozva meg lehet tagadni az IC-pótdíj visszafizetését. E vonat kapcsán pereskedés is van kilátásban a fagykirály és a földi király között, vajon a 80-as vonalon melyikük ténykedése járult jobban hozzá a csúfos késlekedéshez.

A minden évben jövőre átépülő, a magyar vasúti infra jelképének számító állomáson egy valahonnan éppen elkéső Flirt halad át, fotósunk, Vörös Attila hosszú idő óta egyedüliként kapaszkodott fel a gyalogosfelüljáróra

A 2937-es személy, mely Lajosmizse felől közelít a Fővároshoz, Gyált elhagyva döcög, nyolcvanegy perces késéssel, ellenirányban a 2922-es járat hetvennyolc percet összeszedve gördül be Ócsára.

A 71-es vonalon a 2532-es járat 50 perc késéssel hagyta el Csomádot Veresegyház irányába, ellenirányban a 2547-es Újpesten áll negyvenkilenc perces késéssel.

Székesfehérvár felé mindkét irányban kiegyelítetten 20-25 perces késésekkel közlekednek a vonatok, ez jó, mert mindenki pontosan célbaér, hogy egy előző vonattal, az senkit nem érdekel.

A helyzet persze dinamikusan változik, új járatok folyamatosan keletkeznek, régiek szűnnek meg, csak a hó hull folyamatosan, tölti fel a nyomkarimák számára fenntartott réseket, van, ahol már hajmeresztő kétcentis vastagságot is elér a vízmolekula-hullák fosszilis rétegzettsége. Hogy ez a nap fekete, vagy fehér, azt pedig mindenki prioritásai alapján eldönti!

* * *

Indóház Online - Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek