Új kisvasúti koncepció születőben?
Négy kisvasút neve tűnik fel: a sokak által hiányolt kecskeméti és nyíregyházi vonalak újraindítása, az egyetlen volt MÁV GV vonal, a balatonfenyvesi, valamint a debreceni Zsuzsivasút.
Hogy mikor is lesz a koncepcióból bármi, nem tudhatjuk. Egyelőre ez még csak egy elő-megvalósíthatósági (ilyen is van?) tanulmány, mármint ha lesz is, aki kidolgozza. A tervek természetesen nagyívűek: az első mérföldkőként emlegetett pontban szerepel minden: a kisvasutak üzemeltetői és felügyeleti adatállományának aktualizálása, a keskeny nyomköz szerepe a Nemzeti Közlekedési Infrastruktúrafejlesztési Stratégiában, a pálya és a gördülőállomány felmérése, az érintett térség gazdasági helyzete, a kisvasutak esetleges szerepe, a nagyvasúti hálózathoz kapcsolódás, szakembergárda képzése.
A második mérföldkőben szerepel a fentebb említett felsorolás: elő-megvalósíthatósági tanulmány készítése a nyírvidéki, a kecskeméti, a balatonfenyvesi és a debreceni kisvasút fejlesztési lehetőségeiről, a teljesítési határidő 2015. november 15.
Még nem tudhatjuk, hogy a koncepcióban mi is fog szerepelni, de egyet mindenképp leszögezhetünk: a kor követelményeinek megfelelő színvonalú (nem girbegurba síneken, hússzal döcögő, vaskályhával fűtött szerelvények) keskeny nyomközű vasúthálózat, amelyen komoly hivatás-, esetleg teherforgalom is zajlik, és nem csupán egy-egy falunapra, egyéb rendezvényre összegyűlt vendégekből, turistaforgalomból szándékozik megélni, komoly forrásokat vesz, venne igénybe, egyelőre még várat magára.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!
Utazzon velünk!
Az első világháborús olasz front déli szakaszát felkereső Isonzó Expressz emlékvonatra jelentkezzen a MÁV Nosztalgia Kft.-nél!