Új sinkanszen-vonatokat vesz a JR East

iho/vasút   ·   2012.12.01. 16:30
400px_jr_e6

Az E6-os széria első példányát a JR East a szendai telephelyén leplezték le november 22-én. A 23 „Super Komachi” kategóriájú, E6-os szerelvény az akitai mini sinkanszen-vonalat is használni fogja.

2010 júniusában már érkezett a japán vasúttársasághoz egy nullszériás E6-os, amit a Hitachi és a Kawasaki Heavy Industries közösen, a Fastech 360Z-szerelvény áttervezésével gyártott. A már sorozatgyártású, hétkocsis E6-os szerelvényeket 2012 novembere és 2014 tavasza között szállítja le a gyártó, az első vonatok 2013 márciusában állhatnak forgalomba. Az E6-osok a jelenlegi E3-as sorozatot váltják le a Tokió, Morioka és Akita közötti, Komachi-kategóriás szolgáltatásban.

A JR East egyik E6-os szerelvénye suhan<br>(fotó: hochgeschwindigkeitszuege.com)

Az E6-os villamos motorvonatok két vonófejből és öt betétkocsiból állnak. A 320 kilométer per órás sebességre is képes új szerelvényeket leginkább a 13 méter hosszú orr-részről lehet legjobban felismerni, amit a zajcsökkentés és az alagutakban fellépő lökéshullámok enyhítése érdekében terveztek ilyen nyújtottra. Azonban ennek ára is van: az ülőhelyek száma mindössze 338, pontosan annyi, mint a hatkocsis E3-as szerelvényeken. Az egyik vonófejben 23, úgynevezett Green Car-ülés is található. A vonatok aktív felfüggesztéssel rendelkeznek, és bár csak 1,5 fokban, de képesek bedönteni az ívekben a kocsiszekrényt, javítva ezzel az utazási komfortot. A kényelmi szint és az esélyegyenlőség növelése érdekében kerekesszékkel is megközelíthető, akadálymentesített WC-k állnak a mozgáskorlátozott utasok rendelkezésére, valamint fedélzeti kamerák figyelik a szerelvény belső terét.

Az E6-os sorozat az E5-ös szerelvényekkel felváltva közlekedik majd a Tokió és Morioka közötti forgalomban, a Tohoku-sinkanszenen kezdetben még „csak” 300 kilométer per órás sebességgel. Mihelyst a teljes széria forgalomba áll 2014 márciusában, leváltva az E3-as vonatokat, a JR East háromszázhúszra tervezi emelni a tempót. A sebességnövelés által tíz-tizenöt perccel is csökkenhet a menetidő a végállomások között. Az E6-osok a Morioka és Akita közötti, keskeny nyomközűről 1435 milliméteresre átépített mini sinkanszen-vonalon legfeljebb 130 kilométert tehetnek meg óránként. Az első E6-os motorvonatok 2013 márciusától szállíthatnak utasokat menetrend szerint, és naponta négy fordulót fognak megtenni – írja a Railway Gazette.

Kapcsolódó hírek