Újdonságok a vasúti kommunikációban

iho/vasút   ·   2013.01.25. 19:45
00

A négy új, gigabites hálózatok kezelésére kifejlesztett, videót, LCD-t és vezeték nélküli LAN hozzáférési pontokat támogató Ethernet és Power-over-Ethernet (PoE) eszköz hozzájárul a nagyobb adatátvitelre képes vasúti fedélzeti kommunikációs hálózatok iránti egyre növekvő igény kielégítéséhez. Az új eszközök átfogó Ethernet switch és routing megoldásaival robusztus hálózati infrastruktúra hozható létre intelligens vonatok számára.

A rendkívül megbízható hálózatok kiépítésére és hosszú távú üzemeltetésre tervezett Viper sorozat túlteljesíti az elektronikus berendezésekre vonatkozó EN 50155 vasúti szabványt, amely nem csak az EMC követelményeket foglalja magába, hanem az ütés-, a vibráció-, valamint a kiterjesztett hőmérséklet- és páraállóságot is.

Az új Westermo Viper eszköz<br>(forrás: mepax.com)

A Viper-112-T3G három Gigabit Ethernet portot és kilenc szabvány Ethernet portot tartalmaz. A Viper 212-T3G ugyanazzal a port-konfigurációval rendelkezik, de kiegészítő routing képessége lehetővé teszi alhálózatok kapcsolódását és a hálózat teljesítményének javulását. A különösen a kamerák esetében hasznos PoE lehetővé teszi a készülékek számára, hogy a működésükhöz szükséges áramot az adathálózaton keresztül kapják, lehetővé téve az egyszerűbb kábelezést és a gyorsabb telepítést.

A magas szintű megbízhatóság mellett a switchek egydülálló funkcionalitása leegyszerűsíti a hálózattervezést, -szerelést és -karbantartást is. A Viper switchek IP hálózati szabványoknak messzemenően megfelelő WeOS operációs rendszere rugalmas hálózatok létrehozását teszi lehetővé. Az operációs rendszer képes minden vasúti kocsi helyzetének megváltozását, forgatását és csatlakozását észlelni, majd a változásokat a hálózaton kompenzálni manuális újrakonfigurálás nélkül.

Kapcsolódó hírek

Ellátási lánc Közlekedésfejlesztés Vasút Kutatás-fejlesztés Közlekedéstervezés Nagyvasút

Stratégiai szövetség a jövő mérnökeiért: szorosabbra fűzi az együttműködést a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem és a V-Híd Csoport

iho   ·   2025.01.10. 12:00

Cél, hogy az Építőmérnöki Kar hallgatói gyakorlati és versenyképes tudást szerezzenek, a már szakmában dolgozók pedig folyamatos képzést kapjanak. Az oktatási programok és a kooperatív képzések mellett a felek kutatás-fejlesztési területen is aktívan együttműködnek.

Vasút Nagyvasút

Schengen csúszva a magyar–román vasúti határon

Tevan Imre   ·   2025.01.10. 09:00

Tényleg megint mindenki hülye a magyar vasút körül? Ezért várják ki továbbra is a vonatok Magyarország és Románia között azt az időt, ameddig tavalyig a határellenőrzés tartott? Annak ellenére, hogy január 1-jétől már nincs ellenőrzés. A körülmények ismeretében a válaszunk: nem. Hosszabb folyamatról van szó, a menetidő talán az év közepétől csökkenhet.