Újra él a tápéi hajóüzem: Kisfaludy már el is készült
Újraéledhet Szegeden a hajógyártás: a KÉSZ Csoporthoz tartozó Mahart Tiszayacht Kft. szeged-tápéi üzeméből csütörtökön túlméretes szállítmányként indult útjára a negyvenöt tonnás, közel százfős Kisfaludy személyhajó fémszerkezete. A tervek szerint idén már több városi kikötő acélszerkezetét, úszóegységeket és hajókat is Szegeden készítenek majd.
A Kisfaludy acélszerkezetének gyártását 2013 decemberében kezdték el. Az úszómű 26 méter hosszú, 9,5 méter széles, tömege 45 tonna. A hajót Siófokon fejezik be – közel 100 férőhelyes lesz és a belsejében egy múzeumot fognak kialakítani –, a tulajdonos elképzelésének megfelelően a nyári hónapokban már a Balaton vizét szeli.
Rég volt
A szegedi hajógyártásnak volt olyan időszaka, amikor 360 embernek is adott munkát, ez 1990-re kilencvenre esett vissza, és azóta rohamosan csökkent. Pedig a régióban korábban meghatározó volt a hajógyártás: uszálykészítés és tengeri hajók javítása is folyt Szegeden. Ennek azonban ma nyoma sincs, nagy vízi járművek már jó ideje nem készülnek a városban. A KÉSZ Csoport azonban szeretné felvirágoztatni a szegedi hajógyártást, ezáltal új munkahelyeket teremteni, javítani a régió ipari termelésén.
A Mahart Tiszayacht Kft. szeged-tápéi üzemében jelenleg huszonnégyen dolgoznak. Ők építik a szegedi „Mini Kikötőt” és a hozzá tartozó úszóegységeket is. Szintén itt készül a komáromi Monostori Erőd kikötőjéhez tartozó bejáróhíd és a támdorongok is. Hosszú távú terveik között szerepel sólyapályák (csúsztatógerenda), illetve különböző úszóművek felújítása is.
* * *
Indóház Online - Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!