Újra vonat járt Zalaszentgróton
Százhúsz évvel ezelőtt, 1895. december 15-én nyílt meg a Zalavölgyi Helyi Érdekű Vasút, vagyis a Zalaszentgrót–Balatonszentgyörgy vasútvonal, a jeles dátum évfordulóját kedden ünnepelték Zalaszentgróton. Az eredetileg 42,5 kilométer hosszú vonal legnagyobb része az 1968-as közlekedéspolitikai koncepció áldozatává vált: 1974-ben felszedték a síneket Zalaszentgróttól Sármellékig, a Sármellék és Balatonszentgyörgy közötti rész iparvágányként funkcionált tovább, a személyforgalom mindössze a Zalabér-Batyk és Zalaszentgrót közötti hat kilométeren maradt fenn a 2007. március 3-i mellékvonal-bezárásokig.
A vasútállomás raktárépületében tevékenykedő sportegyesület vezetőinek kezdeményezésére Zalaszentgrót és a MÁV támogatásával emléktáblát avattak. A rendezvény keretében a helyi iskola tanulói, óvodások és érdeklődök Zalabér-Batyk állomásig és vissza vonatozhattak a meglévő vasúti szakaszon, felelevenítve a régi szép időket. A pénztárban jegypénztáros osztogatta az emlékjegyeket a vasúti utazás kultúráját, hangulatát felidézve. A vasút újraélesztése – még ha csak egy napra is – nem új keletű vagy egyszeri fellángolás volt, hiszen a lelkes civilek már öt éve dolgoznak a vasútállomás környékének ápolásán: Az Én Fám – Az Én Városom” elnevezésű, immár hagyománnyá vált mozgalom keretében már több tucat fát ültettek a városban született gyermekeknek az állomás előtti téren és a mellette található Béke Ligetben. Nyolc és fél év után egy napra a program „A Mi Állomásunk – A Mi Vonatunk” kezdeményezéssé változott át.
A rendezvény végén többen jelezték, egyéb program alkalmával is szeretnék igénybe venni a szárnyvonalat, ezzel is népszerűsítve a vasúti közlekedést. A szervezők bizakodóak, mert ez a vonat ugyan most elment, de általa talán elindult valami...
* * *
Indóház Online - Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!