Újrakezdés Líbiában
Például repülőgépeket szerezni, hiszen az ország mindkét nemzetközi légitársasága komoly károkat szenvedett: Gépeik többsége Tripoliban ragadt a harcok idejére és nem mindegyik utasszállító élte túl a forradalommal együtt járó fegyveres harcokat. Az újjáépítésben viszont segítenek az enyhített szankciók, illetve az országot támogató donorok segítségei. A nemzeti légitársaság, a Libyan Arab Airlines és a másik társaság, az Afriqiyah Airways immár repülhet az Európai Unió területére is. Szeptemberig mindkét líbiai vállalat gépeit leszállási tilalom sújtotta, hiszen a Lybian állami tulajdonú cég, míg az Afriqiyah ha névleg nem is, de a való életben irányításában államinak számított. A kormányváltással és a diktátor, Muammar Kha–dafi távozásával megnyílhatnak a jövedelmező utak Európa felé.
Ehhez azonban először ki kellene találni, mivel is lehet repülni. A Tripoli repülőterén dúló harcoknak áldozatul esett a Libyan Airbus A300B4–622R típusú, 5A–DLZ lajstromjelű gépe, illetve az Afriqiyah 5A–IAY lajstromjelű A300B4–620-asa is. Ez utóbbi légitársaság egy új, alig egyesztendős, 5A–ONK lajstromjelű A320-asa is valószínűleg RPG-vető találata miatt sérült meg súlyosan. Több másik, a repülőtéren parkoló Afriqiyah-gép is kisebb-nagyobb károkat szenvedett el a lövedékektől.