Végigment az első vonat a Börzsönyi Kisvasúton
Az 1975-ös bezárást (és a pálya elbontását, a nyomvonal természetbe olvadását) követően négy évtizednek kellett eltelnie ahhoz, hogy egy C50-es mozdony egy személykocsit vontatva a Börzsönyi Kisvasút egyik legvadregényesebb szakaszán végighaladjon. A műszaki átadás-átvételt követően vonalbejáráson avatták a régi-új vasúti pályát.
A vasút történetét áttekintve láthatjuk, hogy a Szob–Márianosztra szakaszt 1912-ben építették, a trianoni békediktátum után a Börzsöny belsejében haladó, és az Ipolyon át a túlparti vasúti hálózathoz kapcsolódó vonalat az új határoknak megfelelően, Szobnál kötötték be a nagyvasútba. A forgalom először az utoljára újjáépített Márianosztra–Nagyirtás szakaszon szűnt meg, majd 1992-ben bezárta kapuit a nagybörzsönyi erdei vasút, és a vasúti kőszállítás megszűntével a Szob–Márianosztra szakasz is. A teljes újjáéledésre is tizenhárom évet kellett várni, Nagybörzsöny 2002-ben, Szob 2008-ban éledt fel, a mostani beruházással lett újra teljes a hálózat.
* * *
Indóház Online - Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!