Végső visszaszámlálás

iho/vasút   ·   2023.09.09. 12:00
00_mediterran_korridor

Kiadták az Olaszország és Franciaország között összeköttetést teremtő, az európai mediterrán korridorhoz tartozó Torinó–Lyon vasúti bázisalagút olasz oldali szakaszának kivitelezési engedélyét a munkálatokat végző konzorciumnak. 

Ezzel a lépéssel a projektgazda TELT (Tunnel Euroalpin Lyon Turin) az összes szerződést megkötötte az 57,5 ​​kilométeres alagút létesítésére. Az összesen 1,1 milliárd euró értékű projekt kivitelezésre létrejött, tendernyertes konzorcium vezetője az az olasz, utak, autópályák, vasutak és hidak építésére specializálódott Itinera. Partnerei a francia Spie Batignolles és az olasz Ghella, mindkét cég mélyépítési szakértő. A Ghella már 2022 óta érdekelt az alagút francia oldalán folyó munkálatokban. 

A szerződésben foglalt kivitelezés időtartama 91 hónap, tehát a a Mont Cenis bázisalagút üzembehelyezése 2030–2031-ben között várható. A Torinótól nyugatra fekvő Susa-völgyig tartó szakasz megépítése keretében 28,5 kilométernyi alagutat jövesztenek, és a munkálatok során várhatóan több mint 2,3 millió köbméternyi anyagot távolítanak el. A TELT szerint ennek a mennyiségnek akár a hatvan százalékát is építőanyagként lehet felhasználni. 

A Torinó és Lyon között a mediterrán vasúti folyosó megvalósítása keretében létesítendő új TEN-T vasútvonal elleni viták és tiltakozások ellenére a közelmúlt eseményei megmutatják, milyen kulcsfontosságú lehet ez az infrastruktúra. A közelmúltban például egy földcsuszamlás miatt bezárták a Frejus-vasutat, a fő vasúti összeköttetést Olaszország és Franciaország között. Az ilyen események kevésbé valószínűek, ha az alagút elkészül, mivel az infrastruktúra jobban védett lesz a földcsuszamlások és más természeti jelenségek ellen.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek