Vita a pihenőidőről: tiltakoznak a légicégek
Az amerikai Szövetségi Légügyi Hivatal, az FAA augusztus elsején kellett volna, hogy érvénybe léptesse az új rendeletet, amely szabályozza a repülőgép-személyzetek szolgálatban tölthető idejét és a kötelező pihenőidőt két repülés között. A hatóság most november végére ígéri a kibocsátást, miközben a közlekedésbiztonsági testület súlyosan bírálja az FAA késlekedését, az NTSB elnöke, Deborah Hersman szerint a rendelet megjelenését az akadályozza, hogy a légügyi hatóság „bizonyos érdekeknek” is teret ad, amelyek a profittermelést fontosabbnak kezelik a biztonságnál.
A légifuvarozók egy része össztűz alá vette a tavaly szeptember óta ismert tervezetet, az iparági érdekvédelmi szervezet szerint az új előírások a társaságoknak összesen 20 milliárd dollárnyi plusz kiadást jelentenének tíz évre, az FAA szerint ez valójában csak 1,2 milliárd lenne. Különösen keményen ellenállnak a charteresek és a teherfuvarozók: a UPS például úgy nyilatkozott, hogy a rendelet teljesen felülírja a pilótaszervezetekkel kötött kollektív szerződést, és alaposan összekuszálja a finomra hangolt hazai és nemzetközi hálózatot és menetrendet.