Vízen az indiai repülőgép-hordozó
A Vikrant-osztályú hordozó hajóteste India legnagyobb hajógyárában, a Cochin Shipyard Limited (CSL) szárazdokkjában épült. A CSL még 2009. február 28-án fektette le a hajó gerincét, az építést előkészítő munkák már 2008-ban megkezdődtek. A munkálatokat nehezítette, hogy a szerződött orosz partner nem tudott megfelelő minőségű, speciálisan ötvözött (AB/A minőségű) acélárut szállítani, így saját fejlesztésből és erőből kellett megoldani a hajó építéséhez szükséges nyersanyag előállítását.
Az első, 40 ezer tonnás vízkiszorítású hajó, az INS Vikrant még a hajófedélzet elejére épített „ugrósánccal” készül. A fedélzetről üzemelő MiG-29K Fulcrumok így tudnak majd felszállni, de a második, 65 ezer tonnás INS Vishal a sánc helyett már hagyományos, gőzkatapultos indítási módszerrel dolgozik majd. A légvédelmi feladatokra optimalizált repülőgép-hordozókra a legújabb indiai tervek szerint korai radarfelderítő és légtérellenőrző repülőgépek is kerülnek. Ez az E-2C Hawkeye-családot jelentheti, hiszen ebben a kategóriában (hordozófedélzeti AWACS-gépek) csak ez az egy típus repül.
A hajó építése természetesen csúszik: a már említett nyersanyag-pótlás mellett a négy General Electric LM2500+ gázturbinára épített hajtáslánc komoly problémáival is meg kell küzdenie a hordozóépítést még csak tanuló indiaiaknak. Az már biztos, hogy az eredeti ütemtervet nem lehet tartani, hiszen most a hajótestet csak azért tették vízre, mert a nagy méretű szárazdokkra szüksége volt a hajóépítő cégnek más munkához. A hajótest jelenlegi vízkiszorítása 14 ezer tonna, és a hajótest készültségi foka 75-80 százalék között van. A már vízen úszó hajón belső gépészeti, építészeti munkákat végeznek, majd 2012. második felében ismét a szárazdokkba vontatják. Ekkor helyezik majd el a hajó hajtómű-rendszerét, generátorait, hajócsavarjait, kormányrendszereit.