Vonattal Dalmátföldön

iho/vasút   ·   2011.08.29. 09:00
00

Dalmácia legfontosabb csomópontja, az egykor szebb napokat megélt pályaudvar, Knin (Tinin). A délszláv háború előtt számtalan ablakos vonat koptatta sínjeit, mára ennek csak töredéke közlekedik erre. Északi irányba három vonal fut, a 71-es Zadar, a 70-es Gospić–Zágráb, illetve Fiume, valamint a jelenleg „halott” 72-es Bihać felé, amely 1991-ig villamosított fővonalként szolgált Zágráb és Belgrád irányába. A felsővezeték maradványai még ma is megvannak, szomorú a lassú pusztulás látványa. Dél felé a 70a vonalon juthatunk Perkovičon át Splitbe és Šibenikbe. A teherforgalom jelentős Split, továbbá Šibenik, és Zadar kikötőihez.

2062 114 és 104 dübörög vonatával a számtalan bevágás egyikében, Gračac felé. (6+6+136 tengely)<br>A képre kattintva fotógalériánkat tekinthetik meg

A vontatási feladatokat zömmel a dízel-elektromos 2062-es (James) látja el szóló, vagy csatolt üzemmódban, de olykor jár erre 2063-as (Karavel), és 2061-es (Kennedy) is. Intercityként a Bombardier által gyártott 7123-as billenőszekrényes motorvonat jár, zágrábi, vagy spliti uticéllal. Személyvonatként Zadar és Šibenik irányába a 7122-es Fiat motorkocsi, Perkovič–Split között pedig 2062-essel vontatott, általában kétkocsis szerelvény közlekedik. A tolatási feladatokat 2132-esek végzik.

Kapcsolódó hírek

Vasút Közút Nagyvasút Autóbuszközlekedés

Szombattól július végéig karbantartják Rákosrendezőt, jelentősen változik a közlekedés az esztergomi, a szobi és a veresegyházi vonalakon

MÁV/iho   ·   2025.06.21. 08:00

A vonatok fővárosi végállomását a Nyugati pályaudvarról külső állomásokra helyezik át: az esztergomi vonatok Angyalföldig, a szobi és a veresegyházi vonal járatai Rákospalota-Újpestig közlekednek. Pótlóbuszok helyett a sűrűbb helyközi buszjáratokat és a BKK járatait lehet majd igénybe venni.