Washingtoni figyelmeztetés: cipőbomba-veszély!

iho   ·   2014.02.25. 13:30
cim

Az amerikai belbiztonsági tárca (Department of Homeland Security, DHS) arra figyelmeztette az érintetteket, hogy fennáll egy újabb terrortámadás veszélye, mégpedig ismét cipőbombák fenyegetik a nemzetközi járatokat.

A figyelmeztetés nem egy meghatározott légitársaság vonalaira vagy egy bizonyos időszakra vonatkozik, hanem általánosságban jelzi a veszélyt, amire a közlemény szerint a DHS „látható és nem látható” biztonsági intézkedésekkel reagált.

Reid cipője, amelybe bombát rejtett

A CNN információja szerint a terroristák a cipőbombák új nemzedékét fejlesztették ki, amelyhez a robbanóanyagot kozmetikumokból és más folyadékokból állítják össze.

A DHS arra szólítja fel a repülőtéri biztonsági szolgálatokat, hogy fordítsanak több időt az utasok cipőire. Korábban, még a téli olimpia előtt ugyancsak a belbiztonsági szervezet hívta fel a figyelmet a fogpaszta-tubusokban csempészett robbanóanyagok veszélyére.

A cipőbomba egy ilyen American 767-est küldött volna az óceán fenekére

Mint emlékezetes, 2001-ben egy brit férfi, Richard Reid a Párizs-Miami vonalon az American Airlines gépet próbálta felrobbantani egy a cipőjébe rejtett bombával. Egy utas azonban észreveztte, ahogy gyufával próbálja műkködésbe hozni a szerkezetet, és a férfit a légitaskísérők és az utasok legyűrték, a kanócot eloltották, a gép pedig kényszerleszállást hajtott végre Bostonban.

* * *

Indóház Online - Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Vasút Repülés Hajózás Nagyvasút Légiközlekedés Belvíz

Brüsszel döntött: 2040-ig el kell készülnie a Budapest–Bukarest NSV-nek

iho.hu   ·   2024.06.17. 11:45

Jóváhagyták a TEN-T transzeurópai közlekedési hálózat fejlesztésére vonatkozó új uniós rendeletet, benne a magyar és a román főváros közötti nagy sebességű vasút megépítésére vonatkozó passzust. A döntés végleges, a hálózatot három lépésben fejlesztik tökélyre, a végső határidő 2050.