Wizz Air: erős emelkedés 2013-ban

iho   ·   2014.01.08. 08:30
wizzcim

A Wizz Air közleményben jelentette be, hogy 2013-ban 13,5 millió ember utazott a légitársasággal. Ez az előző évhez képest 12 százalékos növekedést jelent.

Több mint 85 ezer Wizz Air-járat szállt fel, amelyek 86 százalékos átlagos kihasználtsággal közlekedtek. A légitársaságnak 45 Airbus A320 repülőgépe van, ez a szám idén tovább bővül 53-ra.

A Wizz Air már korábban bejelentette, hogy tizennyolcadik és tizenkilencedik bázisát az ukrajnai Lvovban és a romániai Craiovában nyitja meg 2014 során. A következő hónapokban új útvonalakkal bővül a Budapestről, Bukarestből, Szkopjéből, Szófiából, Vilniusból és Varsóból elérhető útvonalhálózat is.

„Továbbra is elkötelezettek vagyunk amellett, hogy újabb piacokra hozzuk el az alacsony árakat, és hogy tovább növeljük utasaink körét Európában és azon túl” – mondta Váradi József, a Wizz Air vezérigazgatója. – „Büszkék vagyunk rá, hogy 2013-ban 13,5 millió utas választott minket, és várakozással tekintünk a 2014-es évre, amikor két új bázist nyitunk, flottánk repülőinek száma pedig átlépi az ötvenet. Jelenleg több mint 300 útvonalat kínálunk 35 országba. Nagyon alacsony áraink mindenki számára megfizethetőek, ráadásul kiegészítő termékeink és szolgáltatásaink lehetővé teszik utasaink számára, hogy utazási élményüket saját igényeikhez igazítsák” – tette hozzá a Wizz-vezér.

Magyarországról 2,2 millió utas utazott a társasággal 2013-ban, ami 23 százalékkal több, mint a tavalyi év során. A Wizz bejelentette, hogy új útvonalakat indít Budapestről Alicantéba és Doneckbe, amelyek üzemeltetését 2014-ben kezdi meg. Az új útvonalakkal kiegészülve a Wizz Air útvonalhálózata Budapestről és Debrecenből összesen 37 célállomást kínál majd.

Egy az ihón megjelent korábbi elemzés szerint a nagy konkurens, a Ryanair néhány magyarországi járat törlésével teret engedett a Wizz Airnek, amely azonnal be is jelentette a sűrítéseket például Stockholmba, és visszaállította napi két járatát Charleroi-ba. Már csak az a kérdés, olvasható az összeállításban, hogy a változások mennyire érintik majd a repülőjegyárakat: elemzők szerint a verseny nélkül maradt útvonalakon lassan, de biztosan kúszhatnak fel az átlagos repülőjegyárak.

* * *

Indóház Online - Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Vasút Repülés Hajózás Nagyvasút Légiközlekedés Belvíz

Brüsszel döntött: 2040-ig el kell készülnie a Budapest–Bukarest NSV-nek

iho.hu   ·   2024.06.17. 11:45

Jóváhagyták a TEN-T transzeurópai közlekedési hálózat fejlesztésére vonatkozó új uniós rendeletet, benne a magyar és a román főváros közötti nagy sebességű vasút megépítésére vonatkozó passzust. A döntés végleges, a hálózatot három lépésben fejlesztik tökélyre, a végső határidő 2050.