Wizz és kormány a tehergépről - még csak tárgyalnak

iho/repülés   ·   2020.09.09. 17:00

Szeptember 5-én az Origo közlése alapján adtunk hírt arról, hogy a magyar kormány megvásárolt a Qatartól egy A330-200F típusú szállítógépet, és ugyancsak a megjelent információk között említettük, hogy „amikor a gépnek a jövőben nem kell állami feladatot ellátnia, a Wizzair légitársaság használja majd, vagyis a magyar állam a szabad kapacitást bérbe adja, így a gép bevételt is termel”. 

Szerkesztőségünk részéről hozzátettük: " Gazdasági szempontból általában nem túlságosan előnyös egy típusból egyetlen példányt üzemeltetni, pláne, ha az ráadásul szélestörzsű gép, ezesetben például egészen más hajtóművekkel, mint az eddig akár állami, akár Wizz részéről repültetett keskenytörzsű Airbusoké. Üzleti szempontból pedig nehéz megjósolni, mit jelent a Wizz számára, hogy a gépet két kormányzati repülés között kibérelheti."

Miközben a közösségi portálon terjedő hírek szerint a gép már ezen a hétvégén Budapestre érkezik, a légitársaság e-mailen kért helyesbítést. A közlemény így hangzik:

 

„A Wizz Air és a magyar kormány egyeztetéseket folytat a repülőgép üzemeltetésével kapcsolatban. Amennyiben az egyeztetések sikerrel zárulnak, arról hivatalos bejelentést teszünk majd.”

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Vasút Repülés Hajózás Nagyvasút Légiközlekedés Belvíz

Brüsszel döntött: 2040-ig el kell készülnie a Budapest–Bukarest NSV-nek

iho.hu   ·   2024.06.17. 11:45

Jóváhagyták a TEN-T transzeurópai közlekedési hálózat fejlesztésére vonatkozó új uniós rendeletet, benne a magyar és a román főváros közötti nagy sebességű vasút megépítésére vonatkozó passzust. A döntés végleges, a hálózatot három lépésben fejlesztik tökélyre, a végső határidő 2050.

Repülés Légiközlekedés

Újra magyar kézben a reptér

MTI/iho   ·   2024.06.06. 18:55

Több mint egy éves intenzív tárgyalássorozatot követően június 6-án aláírták a felek a Budapest Airport Zrt. adás-vételi szerződését. Ezzel a tranzakció lezárult, így kishíján húsz év elteltével újra nemzeti többségi tulajdonba került a reptér.