A nagyváradi Localók új élete

Istvánfi Péter   ·   2011.08.09. 14:40
00

Ahogy már korábban beszámoltunk róla, az Alfa Busz csődje miatt a cég tulajdonában lévő buszokat a hitelező bank foglalta le. A kész buszok mellett azonban akadtak félkész járművek is: Nagyváradra szánt utolsó három Localo, valamint egy csuklós tanulmánykocsi összeszerelése is elmaradt a fizetésképtelenség miatt. Ezeket a járműveket az újonnan alakult szerb Megabus cég vásárolta meg, hogy a Belgrád melletti saját üzemükben szereljék készre. Érdekesség, hogy az eredetileg alacsonypadlós első részt a harmadik ajtónál lévő normál padlómagasságig megemelték, valamint az utolsó ajtót kiszélesítették normál méretűre. Utóbbi miatt az egész kipufogórendszert át kellett építeni. A munkákat a Volvo buszok összeszerelésében nagy jártassággal rendelkező szintén szerb Neobus, valamint volt alfa buszos alkalmazottak segítették. A kocsik végül Megabus Bamiron néven álltak forgalomba, Belgrád környékén lehet velük találkozni. A három Localo után hamarosan nekiállnak a szintén félkész csuklósbusznak is, aminek a különlegességét a B tengely előtt elhelyezett motor fogja adni.

Az elsőként elkészült nagyváradi Alfa Localo, nem sokkal az átadás előtt (fotó: Skyscrapercity)

Az első Megabus Bamiron. Összevetve az előző képpel jól látszik az utólag beépített két lépcsőfok (fotó: Skyscrapercity)

A csuklós tanulmánykocsiból eddig csak a terveket láthatta a nagyközönség (fotó: Alfa Busz)

Kapcsolódó hírek

Vasút Városi vasút

Kilencvenéves a moszkvai metró

iho/vasút   ·   2025.05.10. 12:00

Az első, 11,2 kilométer hosszú vonalat 1935. május 19-én nyitották meg tizenhárom állomással. Akkor naponta 177 ezer utas használta, a mára tizenhat vonalból álló hálózatot napjainkban már 8,2 millióan veszik igénybe.