A Púposok végnapjai?
Várhatólag április végén futópróbázik a B vizsgán átesett záhonyi M40-es. A javítás betűjele a gép motorjának felújítását, illetve a mozdonyszekrény újrafényezését takarja.
Az M40 214-es átalakítását 2000 tavaszán kezdték el Dombóváron, ahol a következő két gép is készült. Az új motorral szemben elvárás volt, hogy az engedélyezett fordulatszámhoz alkalmazkodva, 760 kilowatt teljesítmény leadására legyen képes. Ezt figyelembe véve, az amerikai gyártmányú Caterpillar motorra esett a választás. A mozdonyok vezérlési áramkörét újrakábelezték, a beépített fedélzeti számítógép a teljes szabályzórendszerét ellenőrzi.
Az első remot gép M40 214 pályaszámon futópróbázott, és sokáig így is üzemelt, csak később számozták át M40 301-nek. Régi számán szerepelt Székesfehérváron is 2003. május 31-én, az M41-es harmincéves évfordulójára rendezett járműparádén.
A háromszázasok elkészülésük után Dombóvárhoz tartoztak, de néhány évvel ezelőtt először a 301-es, később a 302-es, és a 303-as Záhonyba került.
Ma már csak tizennyolc M40-es erősíti a Trakció állagát. A classic Púposok jövője sajnos továbbra is bizonytalan, országszerte szinte csak letétes és üzemképtelen mozdonyokkal találkozhatunk. Nagy esély van arra, hogy a háromszázasok még sokáig képviselni fogják a sorozatot, mert a következő években a másik két remot társának B vizsgáját is tervezik.