A sporté lesz a Déli egy része, most már biztos
A pályaudvar üzemi területein az egyetem új épületei, jégcsarnoka, fedett teniszpályái helyezkednek majd el, ezeket a létesítményeket a nagyközönség elől sem zárják el – írja a vs.hu portál. Az üzemi terület másik része pedig – szintén sportcéllal: extrémsport-pálya, játszótér, futókör – eleve a közönségé lesz. Mélygarázsok is épülnek majd, ahol autóbuszokkal is lehet parkolni.
Mindössze négy átmenő vágánnyal számolnak, de a tizenkét vágányos fejpályaudvar, utasforgalmi létesítményeivel együtt megmarad. A kormányhatározat a beruházásokat a 2018–2022 közötti időszakra teszi, ez a Testnevelési Egyetem fejlesztésének második üteme lesz. A négy átmenő vágány megkönnyítheti újabb felüljárók, gyalogoshidak építését is, amivel a pályaudvar két oldala közötti közlekedési kapcsolatok javulhatnak.
A pályaudvar üzemi területeinek nemcsak az épp nem közlekedő szerelvények tárolása volt a feladata: a zárt rendszerű WC-k ürítésén kívül kisebb karbantartási munkákat is el tudtak itt végezni, ezeket a funkciókat mindenképp másik állomásokra kell áthelyezni. Kelenföld jó megoldásnak tűnhet, ám a pályaudvar területét az intermodális csomópont bővítésével nemrég ismét csökkentették, az Őrmező felőli oldal vesztette el vágányai egy részét. Szabadon felhasználható terület az első vágány mellett, a régi konténerterminál helyén lehet, ahol viszont a teljes infrastruktúrát ki kell építeni.
A tanulmány főleg motorvonati közlekedéssel számol a Déli pályaudvaron, amelynek feltétlen előnye, hogy kocsirendezés, tolatási mozgások nélkül könnyű és gyors a szerelvények fordítása, azonban a távolsági vonatok kocsijainak, mozdonyainak tárolására úgyszintén kell, kellene hely, még az alapmenetrendben is, nem is beszélve a megnövekedett nyári, balatoni forgalomról.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!