A volt Malév-vezér az AirBaltic igazgatója
Martin Gauss a magyar légitársaságot 2009 áprilisa és 2011 májusa között vezette. Kinevezése egyben lezárta az AirBaltic körüli sok hónapos huzavonát.
Mint korábban jeleztük, a lett légitársaság túléléséhez szükséges tőkeinjekciót a rigai kormány hónapokon keresztül lebegtette, a kisebbségi tulajdonos Baltic Aviation Systems akár saját forrásból is megtette volna a szükséges lépéseket, a nagyobbik tulajdonos lett állam azonban hosszú ideig ezt is megakadályozta.
A BAS, illetve vezérigazgatója, Bertolt Flick, aki egyben a légitársaság vezetője is volt, csődeljárást kezdeményezett az AirBaltic ellen, hogy bíróság által kinevezett csődbiztos révén próbáljon megszabadulni a kormány befolyásától. A kabinet közben saját többségi tőkerésze eladását fontolgatta.
A vita végül lezárult, és a légitársaság megkapta a túléléshez szükséges 153 millió eurót, de már ekkor is lehetett tudni, hogy a megegyezés egyik feltétele Flick távozása a légitársaság éléről. Gauss kinevezése utáni első nyilatkozatában elsősorban a jó brand megtartását és a cég stabil financiális bázisának kiépítését nevezte legfontosabb feladatának.