A Wizz is belép az oroszlánbarlangba: irány Frankfurt!
Naponta indul december 15-i kezdettel a Wizz gépe Budapestről Frankfurtba, mégpedig nem a diszkontok által szokásosan használt Frankfurt Hahn, hanem Frankfurt am Main „nagy” repülőterére. Németország ötödik legnagyobb városában, a világ egyik vezető pénzügyi központjában működő jelentős nemzetközi légikikötőről van szó, több mint 60 millió utasával a frankfurti magasan a legforgalmasabb németországi, és a negyedik legforgalmasabb európai repülőtér – teszi hozzá a légitársaság közleménye.
A járatnyitás érdekes jele annak, hogy a korábban a kisebb repülőterek felé orientálódó low-cost cégek egyre inkább próbálnak betörni a hagyományos hálózati légitársaságok központjaiba is. A frankfurti repülőtér, a Lufthansa legfontosabb bázisa hosszú időn keresztül őrizte a hagyományos hálózatokhoz kötőtő jellegét, az elmúlt időszakban azonban feltűnt például az izlandi diszkont WOW Air, a Vueling, és jelen van még a repülőtéren az Eurowings, a Lufthansa diszkont leányvállalata is, de a hatalmas légikikötőben az ilyen jellegű társaságok csak a forgalom mintegy négy százalékát adják. Ez az arány azonban jelentősen növekedhet a közeljövőben, és nemcsak a Wizz miatt.
Tavaly novemberben ugyanis az ír diszkontóriás, a Ryanair jelentette be: nemcsak hogy járatokat indít, hanem bázist is létesít Frankfurtban. Ez pedig minőségileg más, mint egyszerűen járatok nyitása, és az akkori hírt Európában sokfelé valahogy úgy tálalták, hogy a Ryanair betört az oroszlán barlangjába... Az akkori döntés szerint márciustól állomásozik a piacvezető diszkontcég két gépe majd a repülőtéren. Ugyanakkor a jelek szerint ez nem feltétlenül jelent közvetlen konkurenciát a Wizz számára, ugyanis a Ryanair elsősorban mediterrán vidékekre, üdülőhelyekre indít járatokat innen, míg a Wizz koncepciója láthatón sokkal inkább az, hogy a kelet-közép-, illetve délkelet-európai régió nagyvárosait hálózza be és kösse össze Nyugat-Európával.
Mint ezt a Ryanair belépésével kapcsolatban is megírtuk, a Lufthansa szerkezeti átalakulásának lényege az volt, hogy a nem túl jövedelmező európai járatait diszkont-modellbe szervezze ki, az Eurowings égisze alatt, kivéve éppenséggel a Frankfurtból és Münchenből, tehát a nagy forgalmi központokból induló európai járatokat. A koncepció nyilván pont azzal számolt, hogy Frankfurt am Main marad a hálózati légitársaságok célpontja, azonban a jelek szerint a reptérkezelő más politikát követ, a Fraportnak, persze érthető módon, a forgalom bővítése az üzlet. Nyilván még akkor is, ha, amint ősszel a nyilatkozatokból következtetni lehetett erre, a Ryan ezen a helyszínen is kiharcolta magának a máshol szokásos kedvezményeket a reptéri tarifákban, a kiszolgálás díjaiban.
A Wizz Air közleményében ilyen részletekről nem esik szó, viszont Vásárhelyi Gábor, a légitársaság vállalati kommunikációs menedzsere azt is jelezte, hogy a cég hálózatának 137. célállomására Airbus A321-es gépekkel repülnek majd, vagyis a nagyobb kapacitású altípussal, ez jelzi, hogy a Wizz-vezetés eleve nagy forgalmat, komoly érdeklődést remél a járat iránt. Ami már azért is érthető, mert Londonnal ellentétben, ahová különféle repterekre több légitársaság is repül Budapestről, Frankfurt felé, legalábbis a mostani állás szerint, csak a Lufthansa lesz az ellenfél.
Az iho/repülés külön tette fel a kérdést, miszerint az új járat mellett megmarad-e az „eredeti” frankfurti vonal. A válasz: „A Wizz Air mindig is figyelemmel kíséri a meglévő és potenciális járatok iránti keresletet, hogy a lehető legjobban megfeleljen a tudatos utazók igényeinek. Míg Frankfurt Hahn továbbra is a Wizz-hálózat fontos repülőtere marad, ahonnan 4 országba 6 járatot üzemeltetünk, az új frankfurti járatok – Budapest és Szófia – Frankfurt elsődleges repülőterére kerülnek át.”
* * *Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!