A Wizz ősszel indítja a moszkvai járatot
Az egyik utolsó megszerzett ex-Malévos repülési jogot is érvényesíteni tudta a Wizz Air, így szeptember 23-tól heti öt járattal köti össze Budapestet Moszkvával. Ez a Wizz Air első orosz járata, amelyet a keleti terjeszkedése jegyében hamarosan több is követni fog – jelentette be sajtótájékoztatóján a légitársaság vezérigazgatója, Váradi József.
A Malév leállását követően a Wizz Air nyerte el az összes fontosabb repülési jogot, amellyel Európán kívüli légijáratokat nyithat Budapestről. Az engedélyek magyarországi pályáztatása is késedelmes volt, majd a külföldi ratifikálások is sokat csúsztak. Volt ország, amely a Wizz Air tulajdonosi szerkezetét próbálta vizsgálni, de valójában minden ország védte saját nemzeti fuvarozóját a keleti terjeszkedésbe kezdő lila cégtől. Kijev, Tel-Aviv és Isztambul után a moszkvai megállapodást is jóváhagyta a másik ország hatósága, így a járat indítása elől elhárultak a jogi akadályok.
Mint a sajtótájékoztatón elmondták, a Wizz a Budapest-Szentpétervár vonalon is megkapta a járatjogot, és a tárgyalásokon a magyar fél minden alkalommal felveti az orosz hozzájárulás kérdését is. Vagyis ezt a járatot az oroszok még nem engdélyezték.
A Wizz Air új járata Moszkva Vnukovo repülőtérre érkezik majd kedd és szombat kivételével naponta. Bár szeptembertől egyes napokon kora esti indulással fog repülni a cég, de a téli váltástól egységesülő menetrendi szerkezetben mindig reggel 6:15-kor száll fel Budapestről a magyar felségjelű repülő. Az indulási időpontból látszik, hogy az üzleti utazók igényeit is keresi a cég, és nyilván nem lenne meglepő, ha az összes napra kiterjesztené az üzemeltetést. De Moszkva nem csak az üzleti utazók számára fontos, mert mint a tájékoztatón Szijjártó Péter külgazdasági államtitkár is jelezte, innen érkezik a negyedik legtöbb turista Magyarországra, ezért Budapest biztosan profitálni fog az új járattal.
A bevezető árak 10 990 Ft-tól indulnak adókkal, amelyre a csomag és a kényelmi szolgáltatások díja még rájön. Oroszország sajnos vízumköteles a magyar állampolgárok számára, amelynek megszerzése egyénileg nehézkes a meghívó levél beszerzése és a kint tartózkodás alatti bejelentkezések miatt.
Tavaly februárig az Aeroflot és a Malév közel fele-fele arányban osztozott a felkínált férőhelyek tekintetében, így az oroszok heti 11-szer A319/A320-as gépekkel érkeztek Ferihegyre, míg a nemzeti légitársaság 10-szer repült a 737-es széria különböző méretű tagjaival. A Malév leállását követően heti 14-re nőtt a frekvencia, és többször érkezett a nagyobb A320-as Budapestre. A kialakuló monopólium jelentősen felverte az árakat, így a cikkíró is müncheni átszállással, illetve Bécsből történő indulással talált elfogadható jegyárakat tavasszal az orosz főváros meglátogatásához. A magas ár nyilván nem segítette elő a kétoldalú kapcsolatok bővítését sem.
Amennyiben az Aeroflot nem változtat a menetrendjén, akkor a két főváros között felkínált székkapacitás több lesz, mint a Malév leállását megelőző időben.
Vnukovo repülőtere kb. 30 kilométerre van Moszkvától és Aeroexpress vasúti összekötetéssel fél óra alatt a városba lehet jutni.