Airbus-tankerek Franciaországnak
Ezt a légierő parancsnoka, Jean-Paul Palomeros tábornok jelentette be. A jelenleg használt 14 Boeing C–135FR Stratotankert várhatóan 5–7 Airbus A330 MRTT légiutántöltő és szállítógéppel váltják majd fel. A jelenlegi elképzelések szerint az erről szóló szerződést 2013 elején alá fogják írni.
A program már évek óta húzódik, hiszen az elöregedő, négy hajtóműves C–135FR-ek leváltása már csaknem egy évtizede napirenden van. Eddig csupán a szükséges költségvetési források hiánya miatt maradt el a szerződéskötés, hiszen egyértelmű volt, hogy a hazai és az európai (ebben a sorrendben) védelmi ipar támogatása miatt csak az A330 MRTT jöhet szóba, mint leendő tankergép. Sokáig olyan elképzelések is tartották magukat, hogy megfelelő váltótípus híján a 14 gépes brit tankerflotta, a Voyager KC2/KC3 (Airbus A330 MRTT) programjában vesznek részt, repült időt és légiutántöltési kapacitást vásárolva.
A líbiai műveletek, melyben Franciaország hangsúlyos szerepet töltött be, megmutatták, hogy szükség van az európai tankerkapacitás fejlesztésére. Így az együttműködés helyett vagy inkább mellett a francia légierő is vásárol magának az A330 MRTT-kből. Az üzemeltetés és a feladatok végrehajtásakor már bőven nyílik lehetőség Franciaország és Nagy-Britannia számára, hogy összehangolják a típusazonos flották használatát, fejlesztéseit, karbantartását és feladataik végrehajtását. Ez nem lenne példa nélküli, hiszen még az olyan érzékeny területen is, mint a nemzeti atomütőerő fejlesztése és karbantartása, sikerült a két államnak kooperálnia.
Jean-Paul Palomeros szerint további 7 géppel a jelenlegi Airbus A310-es és A340-es szállító- és VIP-gépeket fogják felváltani, így az A330MRTT-flotta 14 gépre bővül majd középtávon.