Boeing: gyártásnövelés új gyár nélkül
A Seattle környékén lévő rentoni Boeing-gyárban készül majd a 737 újrahajtóművezett változata, a 737 Max is, tehát nem létesítenek, vagy nem jelölnek ki új telephelyet a tervek szerint alaposan kibővített gyártáshoz.
Renton volt eddig is a 737-es összeszerelésének helyszíne, sőt, itt készültek korábban a már leállított 757-es példányai is. A kapacitás növelése érdekében a jelenlegi két gyártósor közé beépítenek egy harmadikat is, oda, ahol eddig a hajtóművekkel, stabilizátorokkal, más részegységekkel foglalkoztak.
A Flightglobal a Boeing 737 programjának aligazgatóját idézi, Beverly Wyse szerint a rentoni harmadik vonal havi 21 gép elkészítésére lesz képes, és ezzel a 737-esek gyártási kapacitása akár a havi hatvan példányt is elérheti.
A Max gyártása 2017-ben a tervek szerint a mostani NG-változatokkal párhuzamosan, a három gyártósor egyikén, tehát külön az új típusra berendezett vonalon indul. Ugyanakkor helyet kell biztosítani a gyártósorokon a szokásos polgári 737-eseken kívül a típus katonai, pontosabban haditengerészeti változatának, az exportra is kerül P-8A-nak is.
A gyártás felfuttatása a Max indításáig is folytatódik, a harmadik gyártósor bejelentése abból az alkalomból történt, hogy a rentoni telephely immár 35-re emelte a 737-esek havi kibocsátást. A további tervek szerint ez a szám jövőre 38-ra, 2014-ben pedig havi 42 gépre nő.
Mint a Boeing Commercial Airplanes elnöke korábban elmondta, a Boeing áthajtóművezett, új keskenytörzsű típusából 15 vásárlótól immár több, mint ezer gépre szól a megrendelés- illetve opcióállomány, miközben maga a cég is elismeri, hogy a legkomolyabb kérdés mostantól az, hogyan tud lépést tartani a gyártás az igényekkel.