Büdösrépa de Lux
A 005-ös, 006-os és a 008-as Traxx mozdonyok hetek óta tehervonatoznak – az egyenként 880 millió forintos gépek keréktárcsája elkopott, a sebességüket emiatt vissza kellett venni az eredeti felére (160 helyett most csak 80 kilométer per órával közlekedhetnek). A kopás üzemszerű használat következménye, előbb-utóbb be kellett következnie, a MÁV-ot nem is érte ez váratlanul – tudtuk meg a vasútvállalat kommunikációs részlegétől. Kérdésünkre, hogy a kopás összefügg-e azzal, hogy a Romániában is közlekedő mozdonyokat érte el először azt válaszolták, hogy bár a nemzetközi forgalomban részt vevő mozdonyok futásteljesítménye nagyobb a többinél, azért nem következik a kopás a romániai felhasználásból. A MÁV hozzátette, a jelenleg kijáró gépekkel nincsen műszaki probléma, és még van annyi Calatori (román személyszállítási) engedéllyel rendelkező Traxx, amelyekkel le tudják bonyolítani a Budapest–Bukarest forgalmat.
A keréktárcsa kopásával számolt a vasúttársaság, a MÁV-Start szakemberei már korábban megkezdték az intézkedéseket a keréktárcsák cseréjének elvégzéséhez. Jelenleg a közbeszerzési eljárás zajlik, amely a MÁV szerint „már előrehaladott állapotban van”. Hogy mikorra várható, hogy a pár éves mozdonyok újra száz százalékosan felhasználhatóak legyenek, ismét a MÁV-ot idéznénk:
„Figyelembe véve a közbeszerzési eljárásra vonatkozó törvényi határidőket, a jövő év első negyedévére várható a jelenlegi korlátozás feloldása.”
Reméljük, hogy nem várt műszaki problémák nem fognak fellépni, mert akkor ki tudja, mennyi ideig eshetnek majd ki a méregdrága gépek...
A (jelenleg) három lekorlátozott Traxx addig sem pihen, jobb híján tehervonatokat húznak, a 80 oda még elég. A Mátyás-mozdony különösen jól mutat egy-egy rakott répavonat élén, de a nem matricás két társának is jól áll a szokásostól eltérő elegy. Az éjszakák során egyébként Győr és Sopron környékén évek óta forda szerint húznak tehervonatokat a személyfordás 480-asok, de a gépek érkezésekor is még sokszor láthattuk őket az áruszállításban mindenfelé. Aztán szépen kialakult a személyvonati fordulójuk, és csak az éjszakai egy-két traxxos teher maradt.
Emlékezzenek, az IC+-kocsik harmadik átadóünnepségére igyekvő menet élére is a Mátyás-mozdonyt kérték először. Csak aztán derült ki, hogy az le van korlátozva, így keríteni kellett egy másik matricás Traxxot. A 022-es gépet emiatt Sopronból kellett felhozni a fővárosba a nagy nap előtti éjszakán...
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!