Csendben, rendben

Szabó István   ·   2013.10.28. 06:30
00

Alig másfél év telt el 2012 márciusa, a Szajol–Püspökladány korszerűsítési munkáinak vágánybontással és átépítéssel érintett fejezetének kezdete óta. Most pedig, 2013. október 27-én lezárult egy igen jelentős szakasza a korszerűsítési munkáknak.

Szajol és Püspökladány között a teljes nyílt vonali vágányhálózat, alépítmény-átépítéssel és -javítással, műtárgyak átépítésével együtt, a teljes felsővezeték-hálózat átépítésével elkészült, és valamennyi szakaszt forgalomba is helyezték. Az utolsó nyílt vonali forgalomba helyezéssel egy időben megváltozott a vonal szelvényezése is. Az 1960-as években megszűnt Szolnok-Alcsi megálló. Ennek elkerülése miatt több mint 600 méter hosszú rövidülés – hibaszelvény – került a pályába, most ez is megszűnt. Az elektronikus biztosítóberendezés telepítése terv szerint tovább folyik a vonalon.

Az utolsó simítások a törökszentmiklósi állomáson<br>A képre kattintva galéria nyílik<br>(a szerző felvételei)

Elkészült a nyílt vonalon kívül Törökszentmiklós és Karcag állomás teljes vágányhálózata és felsővezeték-rendszere. 2013. október 28-ától ismét az eredeti menetrend áll helyre, jelentősen rövidül a vonatok menetideje a szakaszon. Folytatás 2014-ben: Kisújszállás, Fegyvernek-Örményes és Püspökladány állomás átépítésével, valamint az elektronikus biztosítóberendezés telepítésével, hogy 2015. év végére 160 kilométer per órás sebességre alkalmas legyen ez a több mint 60 kilométer hosszú, kétvágányú vonalszakasz, az érintett állomásokkal együtt.

Érdemes megemlíteni, hogy most elkészült 62 kilométer kétvágányú nyílt vonal (124 kilométer vágányhossz), és két állomás, összesen három kilométer hosszban. Törökszentmiklós állomásépületének felújítása is átadásközeli állapotban van.

A felvételi épület még nincs teljesen készen

* * *

Indóház Online - Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek