Decembertől megváltozik a Hortobágy EC útvonala
A Hortobágy Eurocity a 2014. decemberi menetrendváltással újra közvetlen vasúti összeköttetést teremtett Debrecen és Bécs között. Az elmúlt egy év sikeres volt, közelebb hozta az ország második legnagyobb városát az osztrák fővároshoz. Debrecen, amely mindazonáltal, hogy régi egyetemváros, komoly, fiatalos nemzetközi cégek székhelye lett az elmúlt másfél évtizedben. Egyre nagyobb igény mutatkozott a cívisváros folyamatosan fejlődő nemzetközi légiközlekedése mellett az autóval szemben alternatívát nyújtó napi nemzetközi vonatpárra.
A lassan végéhez érő menetrendi évben meglepően kedvelt lett a Debrecenből indulva Szolnokon, Budapesten Kőbánya-Kispest, Ferencváros és Kelenföld állomásokat érintve Hegyeshalmon át Bécsig közlekedő közvetlen járat (EC142–EC143), így felmerült a vonat Nyíregyházáig történő tovább közlekedtetése. A két megyeszékhely közötti ötven kilométeres távolság nem jelent problémát, hisz a vonat fordulója könnyedén illeszthető az új menetrendbe.
Azonban a készülődő menetrend szépségét egy kicsit – képzavarral élve – beárnyékolja, hogy a vonat tervezett útvonala megváltozik: eddigi a 100-as vonalról Ferencvároson át jutott ki az 1-esre, ehelyett decembertől a sokkal rosszabb pályaállapotokkal bíró újszászi oldalon (120a) fog haladni a Keleti pályaudvart érintve, ahol gépcserézik, majd indul tovább Bécsbe. Így vélhetően elvész a vonat (viszonylagos) gyorsasága, a megnövekedett menetidő a közúti közlekedés felé tereli (vissza) az utasokat.
* * *Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!