Déli tranzit
Eléggé megcsappant a magyarbólyi átkelőforgalom az utóbbi években, sajnos már nincs minden nap tehervonat itt Horvátország felé. A még meglevő vonatokban legnagyobb részt lengyel és cseh bányákból szállítanak kokszot a Balkán felé, ezen kívül főleg tartálykocsik és kisebb kocsiszámmal mindenféle más vagon is előfordul a Pécs–Magyarbóly vonalon. A magyar–horvát határforgalomban azonban Magyarbóly szerepe eltörpül Gyékényes és Murakeresztúr mellett.
Ami tehervonat van, azt Pécsbánya-rendezőről Szergejjel húzzák el a horvát Beli Manastirig (Pélmonostorig), onnan pedig Osijek (Eszék) felé már horvát dízelgép, többnyire a 2062-es sorozatba tartozó Kennedy viszi. Ami nem is Kennedy, hanem James (itt mindent megtudhatnak az amerikai eredetű mozdonycsaládról), egy 1973–74-ben a General Motors-tól beszerzett 1617 kW teljesítményű sorozat.
Mióta Pécsen remot Szergejek is dolgoznak, a classic gépek fotózása nehezebb, már nemcsak ahhoz kell szerencse, hogy egyáltalán legyen aznap vonat, hanem hogy régi Szergej legyen rajta. A menetrend sajnos olyan, hogy az esetek legnagyobb részében reggel 7-re már Magyarbólyba ér a tehervonat, így télen a magyar szakaszon nem nagyon lehet lefotózni. Magyarbólyból pár óra ácsorgás után indulnak tovább Pélmonostorra, ahonnan a horvát gép rendelkezésre állása szerint viszik tovább Eszék felé az árut.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!