Egy-két hónap kell a szoftverhibák javítására
A szerkesztőségünkbe eljuttatott közlemény szerint az új budapesti metrószerelvények rendszereit egy 12 komponensből álló szoftverrendszer működteti. E 12 számítógépes program közül egy, a vezető és az utasok közötti kommunikációs rendszert irányító szoftver okoz hibát.
A hiba abban áll, hogy az utastér és a vezető közötti vészhívó rendszer néha leáll. A BKV és az Alstom statisztikái szerint 3-4 naponta 1 alkalommal fordul elő a fent leírt műszaki hiba. Amikor a hiba előfordul, a metró biztonsági szabályzata szerint az adott vonatot ki kell vonni a forgalomból.
Az utastájékoztató rendszert vezérlő szoftver hibája nem veszélyezteti az utas- és forgalombiztonságot, és e szoftverkomponensnek semmi köze a fékrendszert vezérlő szoftverhez.
A meghibásodó szoftverkomponenst frissíteni szükséges. Mielőtt az Alstom a frissített szoftvert telepítheti az összes, már forgalomban lévő szerelvényre, azt a Nemzeti Közlekedési Hatóságnak is meg kell vizsgálnia. Ez a folyamat várhatóan 1-2 hónapot vesz igénybe.