Egy pilótát és két gépet vesztettek egy órán belül a kötelékek!

iho   ·   2016.06.03. 16:15
cim

A hatos gép és pilótája mindkét kötelékben a szólót repülte

Az első baleset az amerikai légierő Thunderbirds kötelékének egyik gépével történt, az F-16-os Colorado Springs városától délre zuhant le, az amerikai elnök szeme láttára, Obama ugyanis a US Air Force akadémiájának kadétjei előtt tartott beszédet, majd következett a Viharmadarak áthúzása, ekkor történt a baleset, feltehetően hajtóműhiba miatt. A hatos számú gépet vezető pilóta, Alex Turner őrnagy katapultált, és noha megfigyelésre kórházba vitték, sértetlenül vészelte át az eseményt. Hírek szerint a pilóta addig maradt a gépben, amíg sikerült lakatlan terület fölé vinnie az F-16-ost.

A gép egy mezőre zuhant a Peterson bázis közelében, a földön sem sérült meg senki. Obama egyébként a Fehér Ház szóvivője szerint az évzáró végeztével, az elnöki gép felszállása előtt, a repülőtéren találkozott a pilótával, és megköszönte neki a helytállását. Turner F-16-os oktató, Líbiában és Irakban 270 órányi éles harci tapasztalattal. A kötelék honlapján olvasható közlemény szerint a baleset okának tisztázásáig a Viharmadarak valamennyi bemutatójukat lemondták.

Az F-16-os a mezőn, katapultálás után

Tragikusan végződött mindössze egy órával később Tennessee államban, Nashville városától délkeletre, Smyrna közelében a haditengerészet köteléke egyik gépének balesete. A Blue Angels formáció a Great Tennessee Airshow hétvégi bemutató-sorozata előtt tartott felkészülést, amikor az F/A-18-asok egyike lezuhant, pilótája, a 32 éves Jeff Kuss tengerészgyalogos százados, aki két éve volt tagja a Kék Angyaloknak, életét vesztette.

Négy Angyal a lezuhant gép füstje fölött

A baleset röviddel felszállás után történt, a hatos formáció többi tagja ezután leszállt, a hétvégi bemutatókat lemondták. Szemtanúk beszámolója ebben az esetben is hajtóműhibát valószínűsít, egyikük úgy észlelte, a gépnek a lezuhanás előtt „nem volt tolóereje”. Az F/A-18-as szintén be nem épített területre zuhant, mintegy két mérföldnyire a pályától, a földön ebben az esetben sem voltak áldozatok. Egy közösségi oldalon megjelent beszámoló szerint Kuss azért maradt a gépben, hogy a Hornetet elkormányozza egy iskola és egy szintén gyerekekkel teli bowlingpálya valamint két benzinkút fölül.

Jeff Kuss volt a kötelék legfiatalabb tagja

Hogy még furcsább legyen, ő is a köteléke hatos számú pilótája volt, vagyis mindkét formációnál a szóló bemutatót repülő pilóta és gépe szenvedett balesetet egy órán belül. A történtek nyilván beárnyékolják az amúgy rendkívül tiszteletre méltó jubileumot: az idei Blue Angels-bemutatókat annak jegyében szervezték, hogy a rendkívül népszerű formáció most ünnepli fennállásának hetvenedik évfordulóját.

Természetesen mindkét esemény ügyében megkezdődtek a vizsgálatok, a haditengerészet és a légierő mellett a szövetségi légügyesek is részt vesznek a bizottságokban.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Utazzon velünk! Az első világháborús olasz front déli szakaszát felkereső idén újra elinduló Isonzó Expressz emlékvonatra jelentkezzen a MÁV Nosztalgia Kft.-nél!

Kapcsolódó hírek

Repülés Légiközlekedés

KLM: százötven nyári célállomás

iho/repülés   ·   2024.03.10. 12:00

A holland királyi légitársaság a nyári menetrendi időszakban hét százalékkal több ülőhelyet kínál az elmúlt év azonos időszakához képest, így a felkínált kapacitás minimálisan marad csak el az eddigi rekordot jelentő 2019-es szinthez képest.