Elindult a Földkerülés, Poprádig repült az apró Apollo Fox
Akik szerettek volna a farkashegyi indulásnál ott lenni, kicsit talán csalódottan vették a hírt, de hát a repülés világa tele van meglepetésekkel... Az eredeti tervek szerint a Földkerülés Expedíció, azaz Keszy-Harmath Zoltán és felesége az aprócska Apollo Fox ultralight géppel és az első szakaszra – Farkashegy–Poprád – jelentkezett 5-6 gépes „kísérettel” május elsején délelőtt 11 körül indult volna Farkashegyről. Ehhez képest az expedíció Facebook-oldalán reggel jelent meg a következő üzenet:
„Jó reggelt kívánunk! Mikor e sorokat olvassátok, mi már Poprádon leszünk. Úgy alakult, hogy tegnap este napnyugta előtt 40 perccel készültünk el, így már nem tudtuk a gépet felrepülni Farkashegyre. Persze ma reggel is megtehettük volna, de két ok miatt mégsem Farkashegyről indultunk. Az egyik, hogy intenzív felhőképződés várható a Tátra felett 11h körül, ami előtt jó lenne leszállni, a másik, hogy a sajtó szeretné az esti híradóban, illetve a keddi lapokban lehozni a témát, így ma 10h-ig le kell adjuk a videókat, képeket... Igyekeztünk még este mindenkit felhívni, hogy habár személyesen nem tudnak elbúcsúzni tőlünk, itt búcsúra sincs szükség, mert végig együtt lehetünk...”
A Flightradar 24 vázlatából is kivehető, hogy a 100 lóerős Rotax motorral meghajtott kisgép Balatonkeresztúr repülőterén startolt és Poprád közelében azért még tett néhány kört a környező hegyek fölött.
Leszállás után sikerült telefonon beszélnünk Keszy-Harmath Zoltánnal, aki kérdésünkre megerősítette, az erős gomolyfelhőképződés miatt kellett hamarabb elindulni. A következőkben azonban néhány nap várakozásra számítanak, ugyanis kiderült, hogy az első orosz reptér, ahová a terv szerint meg kell érkezniük, május ötödikén estig bezár. Egyébként sem tűnik túlságosan barátságosnak az ottani fogadtatás, sőt, elméletileg Brjanszkban mindössze három órát tölthetne az Apollo Fox.
A következő napok tehát az eredeti tervhez képest úgy alakulnak, hogy néhány nap poprádi tartózkodás után Lublinba repülnek, és onnan tovább Fehéroroszországon át az első orosz reptérre, ezt a szakaszt tehát várhatóan május hatodikán teljesítik. Ami az út további, nem épp könnyűnek ígérkező részét illeti, Zoltán szerint valamikor már Szibériában próbálnak ismét egyezkedni a hatóságokkal, hogy ne kelljen 1500 kilométeresnél is nagyobb szakaszokat lerepülniük, ebben remélhetőleg segítségükre lesz egy orosz pilótaszervezet.
Mint arról beszámoltunk, egy héttel ezelőtt Keszy-Harmath Zoltán egy Lipcséig és onnan visszafelé tartó repüléssel „vizsgáztatta” a gépét, bírja-e az olyan hosszú repüléseket, mint amiket az út első heteiben Oroszország felett kellene néhány esetben teljesíteni a moszkvai légügyi hatóságok előírása szerint. A repülés sikeres volt, de fontos lenne valamiféle könnyítést „diplomáciai úton” kiharcolni, és ugyancsak szükséges lenne rávenni a hatóságokat, ne írjanak elő olykor négyezer méter feletti magasságokat, mondta a pilóta.
Mindenesetre a csapattal szerkesztőségünk igyekszik továbbra is fenntartani a kapcsolatot, és időről időre beszámolni arról, hol tart a Földkerülés, merre repül a magyar Apollo Fox a kalandvágyó magyar házaspárral.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!