Európa legjobb légitársasága a Turkish Airlines
2013-ban a világ 160 légitársaságát egyesítő Skytrax ügynökség ítélete alapján sorrendben harmadszor lett Európa legjobb légitársasága a török Turkish Airlines. A listán csak utána következik a Lufthansa, a Swiss, a British Airways és a görög Aegean Airlines.
Temel Kotil vezérigazgató az elsőség bejelentésekor azt mondta, hogy a megtisztelő cím elérése a társaság valamennyi alkalmazottjának felelősségteljes, professzionális, elkötelezett munkájának köszönhető. A török légitársaságnál lassan hozzászokhatnak a díjakhoz, 2011-ben Európa legjobb légitársasága mellett megkapták a legmagasabb szintű turista és comfort osztály díjat is, a következő évben ugyancsak az európai elsőség mellé az utasok szavazata alapján Dél-Európa legjobb társasága címet is kiérdemelték.
Idén a Turkish az egyetlen európai légitársaság, amelyik bekerült a világ tíz legjobb társasága közé, nem kisebbek társaságában, mint az Emirates, a Qatar Airways, vagy éppen a Singapore Airlines.
A török légitársaságot 5 repülőgéppel 1933-ban alapították. Ma, 80 évvel később 193 ország 195 városába repülnek, az országon belül 38 belföldi desztinációjuk van.
A vállalat vezetése az elmúlt évtizedben jelentős fejlesztést hajtott végre Oroszország, Közép-és Távol-Kelet, Afrika, Közép-és Dél-Amerika irányába. Kotil vezérigazgató szerint a fejlesztéssel nem állnak le, a cél, amit az elkövetkező néhány évre maguk elé tűztek, hogy a jelenlegi évi 10 millió utast 50 millióra emeljék, és a világ egyik vezető légitársaságává váljanak.
A jelenlegi adatok szerint A340-300, A330, A321, A320, A319, B737-400, B737-800 és B777 ER típusú repülőgépek legmodernebb változataival rendelkeznek.
Az Anna.aero internetes légiközlekedési szakportál akkor közölt interjút Klotillal, amikor Isztambulban tartotta az ACI Europe, a repülőterek európai szövetsége éves közgyűlését, egyébként csak néhányszáz méterre, de nem zavartatva a kormányellenes megmozdulások fő helyszínétől.
Klotil egyebek közt olyan nagyívű terveket vázolt, mint az ausztrál légikapcsolat megteremtése. Azt ugyan cáfolta, hogy a Turkish Airlines indítja be az első leszálllás nélküli légijáratot Európa és Ausztrália között, és ezzel az ausztrál Qantast is megverné a piacon. Egyelőre a Turkishnak nincs erre alkalmas gépe, tehát a járat feltehetően Szingapúrban leszáll majd, de így is komoly versenytársnak ígérkezik akár az ausztrálokkal szemben is.
A szakportál szerint a Turkish koncepciója az, hogy a rövidebb európai vonalaival gyűjtse össze Isztambulba az utasokat az interkontinentális ázsiai járatokhoz, Isztambul ugyanis közelebb van az európai repterekhez, mint az öbölmenti konkurens légikikötők.
Klotil ugyanakkor elárulja, hogy a céget most elsősorban az afrikai piac érdekli, és tervei szerint a fekete kontinensen is erősen terjeszkedik majd a török nemzeti légitársaság.
Arra a kérdésre, nem tartja-e túl nagy árnak az új isztambuli repülőtérbe fektetett pénzt, Klotil arra emlékeztetett, hogy a 100 millió utasra méretezett légikikötő 2020-ra már profitot termel a légitársaság számára is.