Favonat Szécsényből
A téli időszakban többnyire megszaporodnak a fafeladások a vasúton. Ilyenkor sokszor ott is rakodnak, ahol egész évben nem. Az egyik ilyen állomás Szécsény, ahonnan a tavalyi télen indultak először fával rakott tehervonatok. Aztán tavasz óta nem volt semmi mozgás egészen decemberig - 19-én már a harmadik rakott favonat indult el Szécsényből Ipolytarnócon át Losonc felé.
A szerelvények különlegessége, hogy Szlovákia felé távoznak, ráadásul az egész gördülőállomány északi szomszédunké, a szlovák vagonokoat szlovák dízelmozdonyok húzzák. A teherforgalomtól mentes Balassagyarmatnak így nem kell megküzdenie a tehervonat elhúzására képes mozdony kiadásával, a térség központjában ma már egyébként is a Bézékkel tolató Kisdácsia a legcombosabb jármű.
A teherforgalom Ipolytarnóc és Nógrádszakál között rendszeres és aktív, a szlovákok tranzitvonatai szinte mindennaposak a 78-as vonal északi felén, lásd korábbi írásunkat. A szécsényi rakodással már csak Balassagyarmat és Szécsény közt nem jár tehervonat, ez valószínűleg sokáig így is marad.
Mivel Szécsény állomáson nincs kellő mennyiségű vágány, az üres-rakott szerelvény cseréje kicsit körülményesen zajlik. Az Ipolytarnócon belépett üres vonat Nógrádszakálig megy, ahol a gépeket leakasztják. A Kocúrok mozdonyvonatként döcögnek el Szécsényig, ahol fölveszik a rakott vonatot, majd Nógrádszakálig továbbítják. Szakálban aztán az üres szerelvény élére áll az egyik gép, és elhúzza azt Szécsénybe. A szécsényi tolatás után gépmenetben visszatér Nógrádszakálba a mozdony, majd a rakott vonat élére áll és elhúz Losonc felé.