Forgalomba állt az első Škoda villamos Miskolcon
A Miskolc városi villamosvasút fejlesztése című, uniós támogatással megvalósuló, Zöld nyílra keresztelt nagyprojekt jogi, gazdasági és műszaki előkészítése már 2006-ban megkezdődött. A teljes program befejezése 2015 nyarára várható, a tervek szerint ekkorra áll a megújult és meghosszabbított pályára az utolsónak érkező villamos. A teljes egészében alacsonypadlós, klímás, számítógép-vezérelt Škoda 26THU3 villamosokat a csehországi Plzenben gyártják, az első kettő az elmúlt év második felében érkezett Miskolcra. A jármű érkezését követően szinte azonnal megkezdte tesztköreit, 11 ezer kilométert tett meg, a számtalan előírt és tesztjellegű vizsgálatot pedig maradéktalanul teljesítette.
A járműbeszerzés közbeszerzési pályázatának egyébként többször is neki kellett rugaszkodni Miskolcon. A tendert háromszor is az olasz AnsaldoBreda S.p.A nyerte meg, ám a döntést minduntalan megtámadták a vesztes ajánlattevők a Közbeszerzési Döntőbizottságnál. A pályázók között volt a spanyol CAF, az S.C. ASTRA Vagoane Calatori S.A. Arad, a Solaris Bus and Coach SA. és a Ganz-Škoda Közlekedési Zrt. Az utolsó, eredményesnek és érvényesnek nyilvánított negyedik pályázatot végül Ganz-Škoda nyerte.
A Zöld nyíl program keretében a miskolci 1-es villamos 9,6 kilométer hosszúságú pályáját teljes egészében megújították a Tiszai pályaudvar és a diósgyőri végállomás között, onnan pedig másfél kilométerrel meghosszabbították Felső-Majláthig. A csaknem 15 milliárd forint értékű munkát a Colas-Alterra Zrt., a Colas út Zrt., a WIS Zrt. és a Pentavia Kft. alkotta Zöld nyíl 2009 konzorcium végezte el.
Miskolcon 1897 júliusa óta van villamosközlekedés, az országban másodikként ott épült normál nyomtávú villamosvasút.
* * *
Indóház Online - Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!