Gurulás – hajtómű nélkül
Az Airbus a DLR-rel közösen Hamburgban kezdte meg elektromos gurulópróbáit, vagyis hogy a gép a hajtóművei segítsége nélkül mozogjon a földön, ami komoly megtakarítást eredményezne üzemanyagban, csökkenne a zaj és a károsanyag-kibocsátás.
Az ötlet, hogy az orrfutóhoz elektromos motort építsenek, amelynek révén a gép saját erejéből jut ki a pálya közelébe, és csak ott indítja be hajtóműveit, nem új. Az Airbus kísérleteinek azonban külön jelentőséget ad, hogy az A320-as az orrfutó meghajtásához üzemanyagcellás rendszert használ, amely a későbbiekben a guruláson túl alkalmas lehet a repülőgép más berendezéseinek működtetésére is.
Világszerte sokfelé történnek fontos kísérletek az üzemanyagcellával, a nagy vetélytárs Boeing például egy kisgépet repültet ezzel a meghajtással. Az Airbus pedig korábban sikerrel alkalmazta az üzemanyagcellát repülés közben egy utasszállító tartalék hidraulikus rendszerének működtetésére.